Колата, кръстена на маркиз дьо Кадилак, има рожден ден. И Бай Тошо се возил на Cadillac
До края на същата година били готови още две коли и трите са изложени на автосалона в Ню Йорк през януари 1903 г. Успехът е огромен - до деня на затваряне на изложението компанията получи поръчки за 2 286 коли. Колата развива максимална скорост от около 48 километра в час и струва 750 долара. Срещу допълнително заплащане можете да получите две допълнителни пътнически седалки и сгъваем мек покрив.
Кадилакът от 30 -те години на миналия век е въплъщение на лукса и техническите постижения. През 1933 г. на експериментален модел се появява първото независимо окачване на предните колела. През 1941 г. Cadillac представя първата в света автоматична хидравлична трансмисия, климатична система и капачка на резервоара за гориво, скрита зад задните стопове.
Първият модел Cadillac от 1902 година.
След Втората световна война Cadillac се зарежда отново с енергия, за да произвежда най-добрите автомобили в света. Моделите от 1948 г. вече имат аеродинамични перки на задните калници. Този дизайнерски ход предизвика всеобщо възхищение. През 1953 г. се ражда Eldorado, първият изцяло нов премиум автомобил след войната. За първи път той беше оборудван с панорамно предно стъкло и отличителни фарове с „козирки“. През 1964 г. компанията произвежда тримилионна кола, но не спира дотук. През следващите три години се появяват „завъртащи се фарове“, двуконтурна спирачна система, автоматична система за климатичен контрол, отопление на предните седалки и система за контрол на сцеплението Track Master.
През 1978 г. дизеловите автомобили Cadillac започват да слизат от поточната линия. Почти на всеки Cadillac можете да намерите усилвател на кормилното управление и усилватели на спирачките, климатици, електрически прозорци, серво за преместване на седалки, отваряне на капака на багажника и безброй комфортно оборудване.
В момента Cadillac е вторият най-стар американски производител на автомобили след Buick и една от най -старите марки автомобили в света. Превозните средства Cadillac се продават в повече от 50 държави, предимно в Северна Америка.
Правителството на САЩ и президентите често предпочитат Cadillac за партньор.
През 1961 г. в България пристига първият космонавт Юрий Гагарин. Той посещава различни градове, като е возен с невероятен Кадилак, модел 1956, серия 62.
Общо в света има 8300 такива екземпляра, от които в България са внесени два за представителни цели, поясняват от ретроклуб "Авангард". Той е с дължина 5,63 метра и е широк над 2 метра.
Лимузината, возила Бай Тошо и важни гости от чужбина.
Откритата каросерия на автомобила го прави особено подходящ за посещения на популярни за времето си личности. През годините в него са посрещнати Леонид Брежнев, Фидел Кастро, Йосип Броз Тито, Никита Хрушчов и редица други държавни и партийни ръководители.
Съветският генерален секретар на КПСС също оичал да се вози не в лимузини родно производство, а в западни луксозни автомобили. Сред любимите му коли са два Кадилак-а, произведени по поръчка.
***
Антуан Ломе де Ламот де Кадилак е френски колониален администратор и прочут военачалник. Роден в семейството на адвокат Жан Ломе. На 25 години той пристига в Канада, за да участва във военните действия срещу ирокезите, след което се установява на територията на сегашния щат Мейн, а през 1701 г. основава търговския пункт Fort Pontchartrain du Détroit, който по -късно става град Детройт. От 1710 до 1717 г. той управлява цяла Френска Луизиана, но е наклеветен от негови врагове и арестуван на 27 септември 1717 г. Затворен е в Бастилията, където прекарва пет месеца до 8 февруари 1718 г. След това е оневинен и освободен. Нещо повече, награден с орден „Сейнт Луис“ за вярна служба на Родината.
Умира на 16 октомври 1730 г.
Моля, подкрепете ни.