КЗК наказа “Ню Геймс” за нелоялност към клиентите
В писмо до медиите комисията посочва, че организаторът е направил промяна при предоставянето на информация към потребителите.
В рубрика „Правила" на страницата на „Ню Геймс" е публикувана информация за начина на участие и отказ. С това е преустановено констатираното нарушение за „премълчаване на съществена информация", отбелязват от КЗП. Направената промяна дава възможност на потребителите да бъдат информирани по ясен и достъпен начин, отбелязват още от там.
От „Ню Геймс" са приели предложението на КЗП за промяна в посланието при обаждане към потребителите за премахване на текст, в който се посочва, че разговорът е безплатен. Новият текст гласи: „Всеки Ваш отговор струва 2,40 лв." В съобщенията към потребителите - SMS, вече фигурира ясен текст с посочване на възможност за отказ от участие в играта.
В общите условия обаче не е описана цената на есемес „STOP". Емилия Елчинова от КЗП обясни пред Дарик: „В хода на проверката, преди да се произнесе комисията, в становището на операторите и организатора се твърдеше, че тези есемеси са безплатни. В момента очакваме от тях официална информация. Мисля, че трябва да бъдат безплатни".
Попитана за потребителите, които знаейки или не, са участвали в играта, вследствие на което имат големи сметки за плащане, тя коментира:
„Потребителите винаги имат възможност да завеждат искове или да обжалват тези сметки, ако преценят, че са неправомерно завишени. Когато ние се произнасяхме относно нелоялната търговска практика, самото съдържание на посланието при обаждане, което е насочено към потребителите, е, че разговорът е безплатен. След това организаторът казва, че всеки отговор струва 2,40 лева. Комисията се произнесе, че информацията е фактически вярна спрямо цената, но по начина на представяне на потребителите, те остават с впечатлението, че разговорът е безплатен. Сега „Ню гейм" премахва точно тази заблуда „Разговорът е безплатен". Ще бъде оставен текстът, че отговорът струва 2,40 лева.
От страна на КЗП към мобилните оператори е било направено предложение за промяна на техните „Общи условия" при предоставяне на мобилни услуги. От комисията припомнят, че в края на ноември се е състояла среща с „Ню геймс" и трите мобилни оператора с цел да се обсъдят констатираните нередности, както и техните предложения за отстраняването им.
Моля, подкрепете ни.