Реклама / Ads
1| 4329 |29.06.2018 НОВИНИ

КЗК внезапно прогледна и що да види - има медиен монопол!

.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че е открила недобросъвестни практики на телевизионния пазар, медийна концентрация и насочване на рекламните бюджети към големи медийни групи.
 

Изводът е направен във връзка с поредния секторен анализ на медийния пазар. При предишните си проверки антимонополният орган изобщо не откри проблеми.

"Наблюдават се недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори, които имат за резултат влошаване на пазарните условия и изкривяване конкуренцията на пазара на разпространение на телевизионни програми, както и на пазара на телевизионно съдържание.

 

В тези условия, възстановяването на пазарната среда би следвало да се търси в провеждането на политики за изчистване на "сивия сектор", за да могат да настъпят пазарните ефекти", се казва в анализа.

 

Основната част от рекламните бюджети се насочват към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници. КЗК счита, че всички допълнителни финансирания с публични средства, в това число целеви средства по програми, следва да се извършват при ясни правила, прозрачни, недискриминационни условия и осъществяване на ефективен контрол.

Антимонополният орган препоръчва създаването на регистър на собствениците на медии и разпространители на медийно съдържание.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 5543 |19.06.2018 Калоян Паргов: Вчерашната буря ”Фандъкова” отнесе видимите резултати на управляващите в София . 11| 6312 |14.06.2018 При уговорена среща Борисов отказа да се види с македонския президент . 1| 6205 |07.06.2018 Венци Мицов: „Бронзовата къща“ не само е авангардна, но явно и невидима . 5| 6242 |23.05.2018 Спаси София: Пореден ремонт с #ВидимиРезултати

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads