Labubu взривява пазара: Печалбите растат с 400% за половин година

Производителят на куклите, Pop Mart, публикува своите резултати за първата половина на годината, като акциите на компанията поскъпнаха с над 230% от началото на 2025 г. Продажбите на китайската компания са се утроили до 13,9 млрд. юана (приблизително 1,4 млрд. паунда), а нетната печалба нарасна почти четирикратно до 4,6 млрд. юана (около 474 млн. паунда), според Financial Times.
Около 40% от продажбите идват извън Китай. Labubu – член на серията "The Monsters", създадена от илюстратора Kasing Lung, се превърна в любимец на знаменитости, сред които Дейвид Бекъм, Риана и Парис Хилтън. Куклите обаче се оказаха трудни за намиране от обикновените потребители, след като се разпродадоха на различни места по света.
Изпълнителният директор на Pop Mart, Wang Ning, заяви в сряда, че компанията е на път да достигне целта си за приходи от 20 млрд. юана (около 2,06 млрд. паунда) за 2025 г. и добави, че „30 млрд. юана (приблизително 3,1 млрд. паунда) тази година би трябвало да е постижимо без проблем“.
Нетното състояние на 38-годишния директор скочи рязко от 1,8 млрд. долара през 2024 г. до 26,3 млрд. долара, според Forbes, което го поставя на 10-о място сред най-богатите хора в Китай.
Pop Mart планира да разшири присъствието си в нови пазари, включително Близкия изток, Централна Европа, както и Централна и Южна Америка. „Смятаме, че за чуждестранните пазари перспективите са много добри, а потенциалът за растеж остава огромен“, каза Wang, добавяйки, че продажбите в Северна Америка и Азия този година ще бъдат равни на продажбите в Китай през 2024 г.
В САЩ, където Pop Mart вече има около 40 магазина, Wang обяви план за „относително бързо откриване на нови обекти“ през следващата година-две, като се очакват 10 нови магазина до края на 2025 г. Компанията има магазини в Манчестър и Лондон, както и временни pop-up магазини в Harrods и Hamleys.
Куклите могат да бъдат закупени и онлайн, както и чрез вендинг машини „Robo Shops“ на различни места в Обединеното кралство. Основният бизнес на Pop Mart е производство и продажба на колекционерски играчки, много от които са разработени в сътрудничество с артисти и продавани в така наречените „слепи кутии“.
Тези пакети, струващи около 14 паунда във Великобритания, не позволяват на купувачите да знаят точно коя версия на играчката се намира вътре, което стимулира повторни покупки, особено сред колекционерите, които искат да притежават пълни серии. Един колекционер плати 1,2 млн. юана (около 124 хил. паунда) за човешки размер лимитирана версия на Labubu на търг в Пекин през юни.
До този момент куклите бяха популярни като талисман за закачане на чанти, но Pop Mart обяви, че тази седмица ще пусне мини версия на Labubu, която може да се закача на мобилни телефони, добавяйки нов елемент към глобалната мания към „грозно-сладките“ играчки.
Моля, подкрепете ни.





