9|
4813
|12.02.2014
НОВИНИ
Г. Лозанов: Политик и журналист са конфликтни роли
Ако един журналист се превърне в политик, той престава по самата си същност да бъде журналист. Двете роли са конфликтни помежду си и не можеш да ги практикуваш едновременно, заяви по БНТ шефът на СЕМ Георги Лозанов. Журналистиката трябва да е независима и това не е някакво пожелание към нея, самата й същност е такава.
Най-рискованите зависимости са политическите, смята той. Двете роли са конфликтни и не можеш да ги правиш едновременно, каза Лозанов и за въпросното преминаване посочи и примери като Сергей Станишев, Георги Кадиев, Венцислав Лаков, Калина Крумова, които влезли в политиката и останали там.
В закона трябва да се вкара термина „политическа реклама". В европейските държави е въпрос на професионализъм и възпитание да не се допуска такова смесване.
Необходимо е да има някакъв тип ново регламентиране между медиите и политиката. Предлагам този инструмент с политическата реклама, обясни той.
Когато има реклама, започват да звучат звънци и аларми, сега навлизаш в една територия, която ще повлияе на твоя избор. Този избор и в политическо отношение е такъв. Лозанов смята, че е редно зрителят да знае мотивите на този, който говори, затова е важно да се знае и собствеността на медиите.
Много тежка предизборна кампания ни очаква, каза още Лозанов и обясни, че след миналите избори не сме излезли от предизборната ситуация. Вдигна се тона на говорене, политическата реч стана враждебна, влязохме в друг тип политически отношения, медиите няма да излязат невредими от тази кампания, прогнозира той.
В закона трябва да се вкара термина „политическа реклама". В европейските държави е въпрос на професионализъм и възпитание да не се допуска такова смесване.
Необходимо е да има някакъв тип ново регламентиране между медиите и политиката. Предлагам този инструмент с политическата реклама, обясни той.
Когато има реклама, започват да звучат звънци и аларми, сега навлизаш в една територия, която ще повлияе на твоя избор. Този избор и в политическо отношение е такъв. Лозанов смята, че е редно зрителят да знае мотивите на този, който говори, затова е важно да се знае и собствеността на медиите.
Много тежка предизборна кампания ни очаква, каза още Лозанов и обясни, че след миналите избори не сме излезли от предизборната ситуация. Вдигна се тона на говорене, политическата реч стана враждебна, влязохме в друг тип политически отношения, медиите няма да излязат невредими от тази кампания, прогнозира той.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads