МРРБ: Обещанията, дадени от Борисов за „Хемус“, са неизпълними
„В нашето министерство извършваме два вида строителство. Магистрала „Хемус“ за по-лесно ще наречем „ново строителство“. Имаме и строителство, което наричаме „ремонти на пътища“. Много често тези две теми се смесват и разбирам, че не е станало достатъчно ясно кое строителство ще се строи, кое се плаща, кое не, кое се спира и кои няма да се спира“, обясни тя.
По думите й проектът за „Хемус“ на стойност около 4 млрд. и с дължина на отсечката 227 км. от Боаза до Шумен, е голям и сложен. Тези километри са равни на АМ „Тракия“ след Пловдив до Бургас.
„При магистрала „Хемус“ изцяло го наричаме ново строителство. Моля да не се бърка с ремонт“, отбеляза Комитова.
„Инвестиционният процес касае всички видове строежи, включително магистралата. Устройствените планове за АМ „Хемус“ са започнали през 2015 г. и са завършили през 2021 г. След това започва оформяне на магистралата с отчуждителни процедури, които също са дълги сложни и бавни. Тези срокове не могат да бъдат фиксирани колко време ще отнемат. След това се изработва инвестиционен проект, който също се съгласува и най-накрая целият този процес трябва да завърши с един единствен документ - разрешение за строеж. С него започва строителство и най-накрая въвеждаме в експлоатация и приключваме с т.нар. АКТ 16“, поясни тя.
„237 км е дълъг участъкът на АМ „Хемус“ от Боаза до Шумен. Тя е разделена на 9 участъка. Първите 3 от тях имат разрешение за строеж и се изпълняват в момента. Те са в строеж. 51 км представлява това трасе“, обясни министърът.
„Участъците 4,5,6 имат изготвени подробни устройствени планове - от 2015 до 2021 г. Те са влезли в сила през февруари и предстоят следващите стъпки - отчуждителни процедури, проект за строителство и разрешение за строеж. 83 км. е общата дължина на участъците 4,5 и 6. Участъците 7,8 и 9 - за тях няма нищо направено дотук“, поясни Комитова. Те са дълги общо 89 км.
„1,9 млрд. лв. са отпуснати с постановление на Министерски съвет за участъците от 1 до 6, а 1,8 млрд. лв. са отпуснати с друго постановление за участъците 7,8,9“, отчете министър Виолета Комитова.
„Щастливо разведена съм с Автомагистрали“, заяви още Комитова.
Припомняме, че от днес „Автомагистрали“ ЕАД вече е с ново ръководство, след вписването му в Търговския регистър. Изпълнителен директор е Валентин Вълков, а Десислава Христова и Иван Станчев са членове на съвета на директорите.
„Обещанията, дадени от Борисов за „Хемус“, са неизпълними“, заяви от своя страна зам.-регионалният министър Тодор Анастасов. Той уточни, че не е възможно магистрала, минаваща през Северна България, да бъде построена до 2024 година.
Едва 3 от 9 участъка се строят, уточниха от Министерството.
Поводът за коментара са протестните действия, организирани от ГЕРБ, по повод строителството на АМ „Хемус“.
Моля, подкрепете ни.