Реклама / Ads
14| 15682 |13.06.2021 НОВИНИ

На Пеевски и ГЕРБ ли е лоялен министър Тодоров? Той все пак проговори

.
Георги Тодоров
Спрях всички подготвени процедури на БДЖ. Те трябва да са достатъчно прозрачни и отворени към всички участници. Това каза по Нова телевизия служебният министър на транспорта Георги Тодоров.
 

Тодоров успокои чиновниците в министерството, като заяви, че ще се подменят само тези, които не изпълняват задълженията си. Той ли ще решава и по какви критерии - не е ясно.

 

По отношение на смяната на шефа на правителствения авиоотряд, министърът заяви: „С ген. Тодор Коджейков се разделихме по взаимно съгласие. Благодаря за неговата работа. Генерал-майор Златко Златев е изключителен професионалист с голям опит. Подмяната е по професионални причини, а не по лични.“

Да благодариш на Коджейков, който няма понятие от самолети, тяхната поддръжка и организация на полети, и е сложен там от Борисов, защото е спец по охрана, е забавно.

 

По думите му към този момент няма промяна в „Информационно обслужване. Министърът очаква да изпълняват професионално своята работа. Не каза само, че е бил председател на УС на фирмата...

 

Проблемите в транспорта са огромни и изреченото от министър Тодоров е необяснимо скромно като обем информация. Това поражда съмнения относно посоката на неговата лоялност. Все пак е бил зам.-министър на транспорта в три правителства. В промеждутъците е оглавявал важни структури, което може да се случи единствено с благословията на тогавашния премиер Борисов и неговия ортак от задкулисието - Пеевски.

 

Във Фрог нюз от години сигнализираме за огромна корупция в Националната компания ”Железопътна инфраструктура”, чрез която Делян Пеевски реализира многомилионни печалби. Пеевски е главен герой в обявените санкции от САЩ по закона "Магнитски", но Тодоров не обелва дума за това и участието на фирми, свързани с олигарха в редица съмнителни договори на НКЖИ.

 

Ще припомним някои от ужасните далавери, които никой не понечва да провери.

 

В НКЖИ отдавна функционира мащабна схема за източване на публични средства в огромни размери. Това става главно при усвояването на средствата предоставяни от БДЖ за поддържане и развитие на железопътната инфраструктура.

- В периода 2010-2012 НКЖИ е провела 20 аварийни поръчки (чл. 90 от ЗОП договаряне без обявление) на обща стойност над 120 млн. лв без ДДС или около 142 млн. лв с ДДС. Само през 2012 г. са възложени 13 аварийни поръчки на обща стойност 77,6 млн. лв без ДДС или около 93.2 млн. лв с ДДС.

- Тръжните документи и техническите спецификации на всички поръчки са еднотипни и почти идентични, макар че касаят различни обекти, което е смущаващо.

- Повечето от поръчките не попадат в казуса аварийни (договаряне без обявление чл. 90 от ЗОП), поради факта че ситуации са възникнали поради ненавременна и неправилна поддръжка на жп инфраструктурата. От една страна поръчките са възложени като аварийни, а от друга се отчитат от НКЖИ като обекти, реализирани в изпълнение на инвестиционната програма на НКЖИ с капиталов трансфер водещи до придобиване на нови ДМА. Подобряване на техническите параметри на железопътната инфраструктура и повишаване на скоростите по жп мрежата.

 

Цените за изпълнение на предвидените работи надвишават с над 2, 3 и повече пъти пазарните цени. Строителните работи са извършвани без реално приети проекти.

- За изпълнението на аварийните поръчки са канени едни и същи компании, без реална обосновка защо точно те.

 

Някои фрапиращи данни:

•        През 2012 г. за авариен ремонт на 355 м. Железен път в междугарието Самоводене-Велико Търново по 4-та жп линия след провеждане на три аварийни процедури са изразходвани публични средства в общ размер на 16 127 534 лв. без ДДС или цена над 45 млн. лв без ДДС на 1 км железен път! Това е абсурдно.

 

•        Поръчка за авариен ремонт в междугарието Черниче - Пейо Яворов. В рамките на поръчката е укрепен и ремонтиран 175 м. железен път за стойност в размер 6 771 841 лв. без ДДС или цена около 40 млн. лв/км.

 

• Аварийно-възстановителни строително-ремонтни работи и укрепителни съоръжения от км 182+780 до км 182+930 в гара Плачковци по 4-та жп линия. Укрепени и ремонтирани 150 & железен път на обща стойност 6 991 223 лв. или 46 млн. лв/км.

 

• Проект за реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград-турска граница за скорост 160-200 км/м . Изградена нова жп линия с дължина 17.6 км. като в рамките на проекта с изграден и най-големият жп мост в България с дължина 460 м. Обща стойност на договора е 70 млн. лв. или около 3.9 млн. лв/км. за ново строителство.

 

• Реконструкция и електрификация на жп отсечката Димитровград - Свиленград, изграждане на изцяло нова жп линия н електрификация за скорост 160-200 км/ч с дължина около 70_км, Обща стойност на сключените договори 152 млн.лв или около 2.2 млн. лв/км за ново строителство

 

• Септември - Пловдив модернизация на 52 км. двойна железопътна линия и електрификация за скорост 160 км/ч обща стойност на сключените договори за строителство I57,8 млн.лв или приблизителна цена на километър около 3.1 млн. лв/км.

 

Направените по-горе сравнения показва фрапиращи разлики (в пъти), между установените пазарни цени и тези, на които са изпълнявани "аварийните" обекти. Трябва да се има предвид че цените по посочените по горе европейски проекти са за ново строителство, а не за ремонт или рехабилитация.

 

Сравнение между цените на които са възложени някои обекти и пазарните цени за изграждането им.

 

• „Неотложно укрепване на изтичащи земни маси на откоса от км.376+850 до км.377+350 в междугарието Дралфа - Търговище път №1 по втора жп линия” - 3 995 355 лв. без ДДС - реална пазарна цена съгласно обхвата около 1,3 – 1,4 млн. лв.

 

• „Аварийно възстановяване стабилитета на откоса чрез изграждане на отводнителни съоръжения от км 6+750 до км 7+880 в междугарието Царева ливада - Габрово по 42-ра жп линия - 3 925 925 лв. без ДДС — реална пазарна цена съгласно обхвата около 1,3-1,4 млн. лв.

 

„Аварийно укрепване и отводняване чрез изпълнение на строителни дейности от км 37+580 до км 37+700 в междугарието Смядово - Комунари по 26-та жп линия Шумен - Комунари” - 2 076 672 лв. без ДДС — реална пазарна цена съгласно обхвата около 0,9-1,0 млн. лв.

 

„Механизирано подновяване на железен път в междугарие Кръстец - Радунци от км 204+050 до км 211+485 (в това число тунели №№20, 21 и 22) по lV-та главна жп линия” - 11 830 078 лв. без ДДС - реална пазарна цена съгласно обхвата около 7,0-7.1 млн. лв.

 

Механизираният ремонт на железен път и съоръжения в междугарието Плачковци Кръстец от км 190+510 до км 192+935, от км 195+950 до км до км 197+914 и подновяването и реконструкцията на гара Кръстец (коловози №№1,2,3 и 4) 15 639 947 лв. без ДДС - реална пазарна цена съгласно обхвата около 9,3-9,4 млн. лв.

Посочените по-горе цени на които са сключени договорите, са без непредвидените 10%, като тези суми допълнително се усвояват по всички обекти.

За Плачковци-Кръстец и Кръстец-Радунци е договорено увеличение на договорната цена с по над 1 млн. лв на договор.

 

Обобщение на данните показва, че чрез аварийните поръчки за ремонт и укрепване на около 12 км. нерентабилни жп линии са изразходвани средства в размер над 150 млн. без ДДС. По пазарни цени за тези средства могат да се построи и оборудва над 40 км. нова скоростна жп линия (за скорости 160-200 км/ч) или да се модернизира основно над 90 км.

 

Закупувани са релси на цени от 2 250 лв. за тон без ДДС (около 1150 евро). В Европа те струват между 700 и 900 евро за тон. Данъкоплатците са ощетени с милиони, а неколцина са станали мултимилионери.

 

Георги Тодоров дължи повече прозрачност и активност на обществото или съмненията за негови зависимости ще се превърнат в убеждение.

 

Фрог нюз

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 30| 11245 |12.06.2021 Биволъ: ГЕРБ се трансформира в масонска ложа . 10| 17893 |12.06.2021 грешка40088 . 32| 7064 |11.06.2021 БНБ спира всички сделки и операции на Пеевски и Божков . 0| 4306 |11.06.2021 Петър Чолаков: За Пеевски се знаеше от години, но много медии се хвърляха да бранят ”нашия издател”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads