0|
				 5075
				|19.03.2016
				
								НОВИНИ
				
				МОН затяга сигурността в училищата с паник бутони и камери
 
									
				Министерството на образованието и науката (МОН) ще бори зачестилите случаи на физическа агресия между ученици, родители и ученици в и около училищата. За целта ще бъдат опуснати 1,5 млн. лв., с които ще бъдат монтирани паник бутони и камери за видеонаблюдение.			
			Това е заложено в проекта на националната програма „Достъпно и сигурно училище“, чието утвърждаване от Министерския съвет предстои, съобщиха от пресцентъра на МОН.
Припомняме, че вчера образователният министър Меглена Кунева разпореди на директорите на училища и на началниците на регионалните инспекторати да вземат мерки за повишаване на сигурността на учениците и учителите. Причината са зачестилите случаи на агресивно поведение на външни лица, в т. ч. и родители, които влизат свободно в училищните дворове и сгради
Образователното министерство предвижда и отпускането на 500 000 лв., свързани с осигуряване на достъпна архитектурна среда на децата и учениците със специални образователни потребности в страната. Общият брой деца и ученици със специални образователни потребности в държавните училища е 4164, от тях с физически увреждания – 486.
Целта е да се подпомогне изграждане и покриване на рампи, на санитарни възли, адаптирани за деца с увреждания. Програмата подкрепя също инфраструктурни проекти и осигуряване на маршрут до достъпен вход на сграда или съоръжение. Ще се разглеждат и предложения за изграждане на асансьори и монтаж на подемни платформи.
От МОН уточняват още, че всяко училище има право да кандидатства по всички дейности по програмата.
Моля, подкрепете ни.
 
						 
						 
						 
						 
						 
					
				
			
			
				
				Реклама / Ads
			
			
							КОМЕНТАРИ 
				
				Реклама / Ads
			
		 
			 
					 
                                    
			 
                                    
			 
                                    
			 
                                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			