Московски изчисли: Дълговете на БДЖ са 565 млн. лв.
Московски допълни, че оперативната загуба на дружество „Товарни превози” за миналата година е 12 млн. лева, а за „Пътнически превози” – 15 млн. лева.
„Твърди се, че общият пакет от средства, които се дават на железниците, е по-голям и съм готов да споря с всеки. Твърди се, че субсидията е 180 млн. лева. Това не е вярно. Казва се, че 140 млн. лева са субсидия плюс 40 млн. лева са целеви капиталов трансфер за погасяване на задължения към кредиторите”, каза транспортният министър и допълни, че тогава би желал ако може още днес тези 40 млн. лева да бъдат трансферирани към БДЖ.
„Очевидно е, че това не може да стане поради няколко причини. Първо, това е държавна помощ, която трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. Тя няма да бъде нотифицирана толкова бързо, колкото ни се иска, тъй като от Брюксел искат от нас да представим финансово-оздравителен план и да не се налага да ходим всяка година и да молим да ни позволят държавна помощ”, обясни Ивайло Московски.
Моля, подкрепете ни.