Московски: Намаляваме субсидията на БДЖ, но съкращения нама да има
По думите му ще се търсят вътрешни компенсаторни механизми, за да не се стига до съкращения и спиране на влакове.
„Ще опитаме по-плавен подход. Ако някъде е възможно, ще се разредят графиците на влаковете", обясни министърът. Според него за намиране на механизми за решаване на проблема ще бъде потърсено мнението и на синдикатите, областните и общинските власти.
„Идеята, която имахме, беше да се създаде една транспортна компания към БДЖ за автобуси и бусчета, която в най-губещите и нерентабилни направления за БДЖ да покрива този транспорт. Но не можем физически да го реализираме толкова бързо и ще работим по него следващата година", каза още министърът, цитиран от Дарик.
Московски беше категоричен, че до неизпълнение на договора с държавата няма да се стигне, както и, че няма да се стигне до съкращаването на 1500 души.
По думите му магистрала „Хемус" остава абсолютен приоритет на сегашното правителство. Имало няколко варианта за нейното финансиране:
„Засега се опитваме и така сме подали ОП „Транспорт" за следващия програмен период - с една по-малка част от „Хемус" в нея, защото знаете, че магистралата, до една отсечка, е в основен транспортен коридор, а оттам нататък не е. Трябва да се приложи миксирано финансиране там. В отсечката до Велико Търново имаме право да финансираме с евросредства, но ОП „Транспорт" е с ограничен бюджет. Може би ще можем да финансираме до разклона Плевен-Ловеч, оттам нататък ще работим с банките. Магистрала „Хемус" ще се прави".
Министерството работи и върху идеята за спиране на движението на тировете през почивните дни, обясни министър Московски, като добави, че още по времето на предишното му управление са били идентифицирани над 20 места, където да се направят буферни паркинги за тежките камиони. Министерството ще продължи да работи по тази тема, защото не може да се наложи рестрикция, без да се предостави услуга:
„Нашата идея беше да предложим тези паркинги на публично-частно партньорство. Ако има икономически интерес частният бизнес да ги построи, ще наложим и ограничения за движение през уикендите".
Транспортният министър откри в Русе първия Център за речни информационни услуги в България. Обектът е изграден със средства от Оперативна програма „Транспорт" 2007 - 2013 г., като инвестицията е за повече от 6 милиона лева. Центърът е част от проекта за изграждане на речна информационна система в българския участък на река Дунав, който е на обща стойност от над 37 милиона лева.
Моля, подкрепете ни.