1|
5309
|08.01.2015
НОВИНИ
Нараства консумацията на ток заради студa
Ниските температури водят до значително повишаване на консумацията на електроенергия в Западна България. От началото на годината до 6 януари включително товарите по мрежата на ЧЕЗ са достигнали 1779 мегавата, което е с 14% повече в сравнение със същия период на 2014 г. През почивните дни от 24 декември до 04 януари студеното време стана причина за покачване на товарите с 9% спрямо аналогичния период на предишната година.
„Заради студеното време хората прекарват повече време вкъщи, ползват повече и за по-дълго електрически уреди за отопление, които често са от нисък енергиен клас, което ще се отрази върху месечните фактури. Например, печка тип „духалка“, каквато е един от най-разпространените и достъпни уреди за отопление в студените зимни дни, увеличава сметката с над 72 лева, ако работи по 8 часа в продължение на 28 дни. Затова не спираме да призовава клиентите да ползват електроенергията разумно и отговорно“, каза Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти“.
Консумацията е основен фактор при формирането на сметките за ток. Анализът на данните показва, че през най-студените зимни месеци – декември, януари и февруари – потреблението на електроенергия в Западна България е средно с над 50% по-високо отколкото през топлите летни месеци – юли, август и септември. Тази зима трябва да се има предвид и по-високата цена на тока в сравнение със зимата на 2014 година, след като през изминалата година ДКЕВР повиши с общо 13% цената на тока за клиентите на ЧЕЗ. Въпреки това увеличение, делът на ЧЕЗ в крайната цена продължи да намалява и вече е под 0,7%. Тоест от 100,03 лв. месечна сметка на битов клиент за поддържане и развитие на мрежата и за подобряване на обслужването в Западна България остават едва 68 стотинки.
На клиентите, които искат да контролират консумацията на електроенергия компанията предлага многобройни полезни съвети за намаляване на потреблението, инициативи и калкулатор за изчисляване на консумацията на домакинствата.
Информацията е достъпна на корпоративния сайт www.cez.bg в секция „Енергийна ефективност“, която се намира в раздел „За клиента“. За улеснение на потребителите, които срещат затруднения при посрещането на разходите си за електроенергия през отоплителния сезон, ЧЕЗ предлага различни облекчения - временно удължен срок за безлихвено плащане на фактурите от 10 на 20 дни, както и услугата „Персонален съветник“, даваща възможност за индивидуален план за разсрочено плащане на задълженията, съобразен с възможностите на клиента.
Консумацията е основен фактор при формирането на сметките за ток. Анализът на данните показва, че през най-студените зимни месеци – декември, януари и февруари – потреблението на електроенергия в Западна България е средно с над 50% по-високо отколкото през топлите летни месеци – юли, август и септември. Тази зима трябва да се има предвид и по-високата цена на тока в сравнение със зимата на 2014 година, след като през изминалата година ДКЕВР повиши с общо 13% цената на тока за клиентите на ЧЕЗ. Въпреки това увеличение, делът на ЧЕЗ в крайната цена продължи да намалява и вече е под 0,7%. Тоест от 100,03 лв. месечна сметка на битов клиент за поддържане и развитие на мрежата и за подобряване на обслужването в Западна България остават едва 68 стотинки.
На клиентите, които искат да контролират консумацията на електроенергия компанията предлага многобройни полезни съвети за намаляване на потреблението, инициативи и калкулатор за изчисляване на консумацията на домакинствата.
Информацията е достъпна на корпоративния сайт www.cez.bg в секция „Енергийна ефективност“, която се намира в раздел „За клиента“. За улеснение на потребителите, които срещат затруднения при посрещането на разходите си за електроенергия през отоплителния сезон, ЧЕЗ предлага различни облекчения - временно удължен срок за безлихвено плащане на фактурите от 10 на 20 дни, както и услугата „Персонален съветник“, даваща възможност за индивидуален план за разсрочено плащане на задълженията, съобразен с възможностите на клиента.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads