ПП-ДБ настояха за безопасно строителство на АМ „Струма“ през Кресна
"Когато преди години се събирахме да обсъждаме какви са алтернативите за строителство през Кресненското дефиле, плановете бяха да се извърши екологична оценка, за да се реши откъде е най-изгодно да мине трасето.
Тогава една година ни се струваше много дълъг период, но сега виждаме, че нищо не е свършено. Започва се добре забавеното старо. Дали заради икономически интереси, дали заради нещо друго.
Нашата цел е магистралата да бъде готова максимално бързо, но това да отговаря на икономическите и екологическите стандарти и правилата на ЕС", добави Панев.
За нас е от изключителна важност този проект да намери нормален завършек. Неговата основна цел е да реши един логистичен проблем – как хората и бизнесите да могат да стигат по бърз и безопасен начин от София до Южна България и границата с Гърция, коментира Андрей Гюров.
"Решаването на този проблем трябва да стане със спазването на всички изисквания на българското и европейското законодателство. Като в същото време запазва сигурността на хората, които използват пътя, запазва поминъка на хората около Кресненското дефиле и запазва биоразнообразнието в този уникален регион," подчерта той.
"Това може да стане по начина, по който бяхме дефинирали в правителството „Петков“. Вариантът, който се предпоставя от започналите строителни работи в момента и подписаните договори не решава проблема с лесния достъп до югозападна България. Това не е магистрала, даже не е и високоскоростен път.
Той ще бъде опасен, ще бъде скъп и няма да реши основните проблеми на българските граждани и бизнеса. Настояваме да се намери решение, което да запази поминъка на хората, ще запази екоразнообразието и ще даде бърз и добър достъп. Той ще подсигури и европейски средства.", отбеляза Гюров.
В момента за това трасе няма никакво осигурено финансиране, нито от българския, нито от европейския бюджет. Това вероятно ще натовари и допълнително бюджета на страната за следващите години, посочи още Гюров.
Моля, подкрепете ни.