Реклама / Ads
0| 9046 |28.03.2025 НОВИНИ

Недоволството на осигуряващите се за допълнителна пенсия. Защо е?

.
Допълнително осигуряване
Над половината, 56%, от потребителите у нас, използват услуги по допълнително пенсионно осигуряване, 36% - не използват, а 8% в момента не използват, но в миналото са използвали. Това показва проведеното от Комисията за финансов надзор проучване за удовлетвореността на потребителите и техните предпочитания в небанковия финансов сектор.
 

В него участват 271 потребители на небанкови финансови услуги, като 96% (261) от тях са физически лица, а 4% (10) са представляващи на юридически лица.

 

Допълнителното пенсионно осигуряване включва допълнително задължително пенсионно осигуряване (осигуряване в Универсален пенсионен фонд (УПФ) и професионален пенсионен фонд (ППФ)) и допълнително доброволно пенсионно осигуряване (ДДПО). Следва да се има предвид, че осигуряването в УПФ е задължително за всички лица, родени след 31.12.1959 г. (освен ако изберат да променят осигуряването си от УПФ в държавното обществено осигуряване).

 

Следователно, 36% от участниците в проучването са вече в пенсионна възраст, безработни или са използвали възможността за осигуряване във фонд "Пенсии" с увеличена осигурителна вноска с размера на вноската за универсален пенсионен фонд.

 

От ползващите допълнително пенсионно осигуряване, 90% се осигуряват в УПФ, 44% в ДДПО и 6% в ППФ. Резултатите са очаквани, с оглед задължителният характер на осигуряването в УПФ. Предвид че осигуряването в ППФ е задължително само за определени категории професии, е обясним и ниският процент осигурявали се в този фонд.

 

Осигуряването в ДПФ е доброволно и може да бъде за сметка на осигуреното лице или за сметка на работодател, в случай че е инициирано о него. То е изключително гъвкав пенсионен продукт, който позволява заделяне на средства за следпенсионна възраст. Осигурителната вноска и честотата на заплащането ѝ са по желание на осигуреното лице, в това число и при необходимост може да се пропусне месечна вноска без да се наруши осигурителният договор, обясняват от КФН.

 

23% изразяват пълна удовлетвореност от осигурителните услуги, 31% са частично удовлетворени, поради високи такси на пенсионноосигурителните дружества, 21% са частично удовлетворени, заради недостатъчната информация за правата им, 39% са частично удовлетворени, заради доходността, 10% са частично удовлетворени, защото смятат, че правата им за личен избор на пенсионен фонд са нарушени, а 17% не са удовлетворени.

 

Удовлетворените от доставчика на осигурителни услуги участници в проучването са общо 83%, от които: 53% никога не са сменяли доставчика, а 30% посочват, че им се е налагало да го сменят, но към момента са доволни от настоящия. Многократно са го сменяли 16%, но така и не успяват да намерят доставчик, който да удовлетворява важните за тях условия.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2450 |28.03.2025 Проф. Кантарджиев за случаите на менингококова инфекция . 5| 2459 |28.03.2025 Бивш зам.-градски прокурор: Грешка е твърдението на Теодора Георгиева, че отводът и не е свързан със записите, а с Чирен . 36| 2934 |28.03.2025 Путин предложи временна администрация под егидата на ООН да управлява Украйна . 5| 3766 |28.03.2025 Проф. Роман Шереметя за войната в Украйна: Няма неутралитет пред лицето на злото

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads