Нелоялните практики с цени и етикети на търговците по Великден продължават
„Всяка храна, която се предлага без необходимата и задължителна маркировка, както за агнешкото има печати от къде са – дали са внос или са родни, защото това е лицето, което носи отговорност за безопасността на продукта. А когато става въпрос за храна, рискът е много голям.
Нелоялните търговски практики биха били свързани с нарушаване на икономическите интереси на потребителите, с различни хитринки, които се прилагат при обозначаването на цените, на условията, при които се предлагат тези продукти, затова трябва да сме много внимателни.“
Габриела Руменова очерта и проблема с „промоционалните“ щандове по време на празниците: „В обектите се появяват характерните за този период стоки, с едни червени етикети с послания „Само сега!“, и хората остават с усещането, че това е промоция, но всъщност няма как да бъде. Знаем, че по закона за защита на потребителите, за да бъде намалена една стока, трябва да е предлагана поне един месец на старата и по-висока цена.“
Агнешкото месо трябва да има червен етикет, когато е внос, и син, ако е българско, напомня Габриела Руменова: „Има и една друга нелоялна практика като стана дума за агнешко месо – предлага се замразено месо, при положение, че пише охладено. БАБХ извършва проверки и за този вид практика.“
Моля, подкрепете ни.