Необозначени полицейски автомобили ще следят за агресивни шофьори на пътя, посочи Даниел Митов

Според него системата на налагане на наказания трябва да бъде заменена с възможност полицията да налага глобите на място. "Трябва да стане с ПОС терминали. Ако няма възможност шофьорът да заплати глобата, трябва да се измисли система за извеждане на автомобила от движение до момента, в който тя се плати. Така някои хора ще се научат да си носят карти”, отбеляза министърът.
Митов предложи освен това колчета да бъдат монтирани по вече идентифицираните опасни участъци, а служителите на МВР да правят описи в тези зони, като подават непрекъснато предписания към другите институции. "Голямата тема е качеството на пътната настилка и пътищата. Последните четири години нищо не се направи, една автомагистрала “Хемус”, която за Добричка област е важна, щеше да е готова или щеше да остане на някакъв последен етап”, каза още силовият министър.
По думите му Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) най-вероятно използва други параметри за оценяването на пътя. "Полицията е наясно къде са опасните участъци, къде се случват най-често пътнотранспортните произшествия, особено с ранени и жертви - тези предписания са дадени на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и на АПИ", коментира Митов. "Тяхната интерактивна карта не ми е позната, но бих препоръчал да работят по нашата. Те може би си отчитат по други параметри, когато става въпрос за качеството на самия път", добави той. Според него трябва да се постигне такова ниво на координация, така че да няма разминавания, да се свържат камерите на ТОЛ системата и на общинските наблюдателни системи със системата на МВР.
Вътрешният министър подчерта, че е необходимо да се създаде такова ниво на координация, което да създава условия за по-бързо вършене на работата. "Виждате какво е - четири години безумие, смяна на правителства през три или девет месеца, загубила се е всякаква координация, никой с никого не си е говорил, никой на никого не е давал посока и в един момент цялата система не знае какво да прави и за съжаление се случи нещастието", посочи той.
“Полицията е наясно къде са опасните участъци, къде се случват най-често пътнотранспортните произшествия. Тези предписания са дадени на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на АПИ", допълни Митов. По повод възникналото напрежение онази вечер пред т.нар. “сараи” в Бояна министърът отбеляза, че полицията си изпълнява задълженията професионално и че няма да позволи МВР да се ползва за политически цели.
Моля, подкрепете ни.





