Никола Янков: Откъде са финансирани кампаниите? На терена остават само партиите с по-дълбоки джобове и с много спонсори
"Иначе е добре, че в България демокрацията работи - всеки може да стане депутат, може да стане премиер - това е добре, защото алтернативата е по-мрачно бъдеще, където властта е ограничена до определен кръг хора, а другите сме техни поданици. Това не е така в момента. Друг е въпросът, че правилата са направени в полза на по-големите партии и когато се явите 7 пъти на избори, на терена остават само партиите с по-дълбоки джобове и с много спонсори".
Янков не скри разочарованието от резултата на формацията и посочи, че основният проблем за кампанията на подобни политически субекти е финансирането, като даде пример с "лъскавата кампания" на МЕЧ, при които "трудно може да се говори за програма и идеология":
"Разликата между "Синя България" и посланията на МЕЧ се казва няколко милиона лева". По думите му на всички формации трябва да бъде зададен въпросът за средствата, с които са финансирали кампаниите си:
"Откъде финансират те своите предизборни кампании? Би било интересно на всички граждани и избиратели да разберем. Защото се знае, че който плаща - той поръчва музиката".
"Синя България" е финансирала кампанията си с частни средства - основно на кандидатите, а тя е струвала под 100 хиляди лева, посочи Никола Янков.
Според него достъпът до националните медии е проблем за партиите, които не са представени в парламента, защото "има неписано правило, че в дебатите се срещат парламентарно представени партии с парламентарно представени, а извънпарламентарните не влизат в този дебат, а "попадат в една зоологическа градина с всякакви странни типове, които имат, меко казано, нестандартни послания и идеи".
Моля, подкрепете ни.