"Нощните автобуси набират все повече популярност": "Спаси София" се обяви твърдо против закриването им
Такива предложения са внесени от общинските съветници Ваня Григорова и Карлос Контрера, като според "Спаси София" става въпроса за "злонамерена атака на гърба на софиянци или за открит лобизъм в полза на таксиметровите компании".
Според партията със закриването на нощния градски столичани остават "без евтина и сигурна алтернатива за нощните придвижвания и ще бъдат принудени да плащат по 20 лева за таксита, вместо по 2 лева за автобус" и напомня, че предизборната кампания за Григорова за кмет на София се е основавал на обещанието за повече обществени услуги и действия в интерес на хората.
"Виждаме точно обратното, тъй като с това си действие ще принуди хиляди граждани да плащат за такситата, вместо да пътуват удобно и сигурно с градските автобуси", изтъква "Спаси София".
Данните, представени от "Спаси София" на пресконференция, показват, че нощните автобуси в столицата стават все по-популярни и използвани и само за 6 месеца пътниците в тях са се увеличили три пъти. Линия Н1 пък е 12-та най-ефективна спрямо брой превозени пътници от всички автобусни линии в целия град. От партията изтъкват, че проблем с липсата на водачи има от много години, но за нощните линии са ангажирани едва 8 от общо 1100 шофьори на Столичен автотранспорт. "Решението не е премахването на една толкова необходима услуга, а мерки за оптимизация на линиите, тъй като има огромна неефективност в част от тях", смята Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорта на Столична община.
Павлов заяви, че нощният градски транспорт не може да се пуска и спира периодично и предложи да се изчакат резултатите от анализа, който вече е възложен на ЦГМ, а не с лека ръка да бъде премахвана услугата.
Общинският съветник Симеон Ставрев коментира, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. "Искам да попитам вносителите на доклада за закриване на нощния транспорт и тези, които го подкрепят с какво лице ще излязат да кажат на туристите и гражданите на София, че искат да унищожат тази услуга, а не да я подобрят. Абсурдно е, че групата на ГЕРБ в София искат да елиминират нощните линии, когато в Бургас, където управляват те, има постоянен нощен транспорт.
Справка показва, че всички европейски градове имат значително повече нощни линии в сравнение със София. Докато в българската столица се движат едва 4 линии, в Белград те са 29, в Букурещ 24, а в Прага - 26. В Бургас също има нощни автобуси, които се движат всеки ден.
"Нощният транспорт е социална услуга, неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за тези хора, които работят на смени.", поясни съветникът Димитър Петров.
Моля, подкрепете ни.