Новата версия на Spotify може да не стигне до Европа

Американски съд още през май позволи на Spotify да пусне версия на приложението си в САЩ, която свободно показва ценова и промоционална информация – ключова за продажбата на продукти като аудиокниги. Според компанията подобна свобода липсва в Европа, въпреки че Apple обяви промени в правилата на App Store, за да избегне глоби от Брюксел, пише Politico.
„Ако не можете да кажете на хората колко струва даден продукт или къде да го купят, те не купуват много“, коментира в Брюксел глобалният директор по конкуренцията на Spotify Ейвъри Гарднър. По думите ѝ новата функция в САЩ е „ентусиазирано приета“ от потребителите, но в Европа условията на договора с Apple не позволяват подобна прозрачност. Алтернативният договор пък не бил икономически жизнеспособен.
Apple срещу Spotify в Европа
Spotify настоява, че промяната е жизненоважна, но Apple твърди обратното. От компанията заявиха, че и сегашната версия на приложението в ЕС вече показва оферти, включително ценова информация.
„В основата си тяхната жалба е опит да получат достъп до инструментите на Apple, без да плащат за стойността, която Apple предоставя“, коментира говорител.
Натиск върху Брюксел
Европейската комисия вече проучва предложенията на Apple за съобразяване с DMA. Ако те бъдат счетени за недостатъчни, компанията може да се сблъска с ежедневни санкции – в допълнение към глобата от 500 млн. евро, наложена през април.
Междувременно Apple заяви, че именно заради DMA спира пускането в Европа на нова функция за жив превод през AirPods. Говорител на Комисията подчерта, че действащата регулация вече позволява на разработчиците да информират потребителите за по-добри цени и че се събира обратна връзка от трети страни за решението на Apple.
Моля, подкрепете ни.





