Ново 20: Автобусът на ”Струма” имал спирачен път
„На два пъти има спирачен път. Единият път е малко преди островчето, преди автобусът да се удари в островчето. И втория път малко преди да се удари във втората мантинела. Шофьорът на автобуса не е бил заспал. Малко преди инцидента има ремонт на пътя, където се минава от една лента в другата, където пътя е стеснен, т.е. той ако почва да заспива, то той ще направи инцидента там“, заяви той, цитиран от БНТ.
Дунев твърди, че автобусът се е запалил още преди да отнесе мантинелата на отбивката: „Защото и от снимки, които има, мантинелата, първата която удря, също гори и направихме доста детайлен оглед дали проблемът не е от спукана гума. Имаше следи“.
Посочва още, че ако автобусът е спукал гума, трябва да има следи от нея и от джантата по асфалта: „В момента, когато той се качва на островчето, там няма следи от джанта и от гума, което ни навежда на мисълта, че първо е имало взрив в автобуса. След това шофьорът е тръгнал да се прибира първо вдясно и да намалява скоростта, защото след удара автобусът буквално с много малка скорост е отишъл в лявата лента и понеже е тежък, е скъсал мантинелата и е попаднал в един капан между двете мантинели“.
Известният автомобилен състезател Димитър Илиев пусна в интернет клип, в който анализира цялото трасе, по което е минал автобуса преди фаталния сблъсък. Констатира липса на адекватни указателни знаци за фаталната отбивка, избледняла маркировка която не оказва, че на завой на магистралата предстои място за почивка, липса на достатъчна светлоотразителност на мантинелата, която е от опасен тип.
От Асоциацията на пострадалите в катастрофи допускат хипотезата за пренасяне на горива, които да са причинили пожара.
„В интерес на истината е практика да се купуват запалими неща от там, включително газови бутилки и горива, тъй като горивото е изключително по-евтино в момента, отколкото при нас“, смята Илия Тодоров, Асоциация на пострадалите от катастрофи.
Шефът на Автомобилната инспекция Бойко Рановски заяви, че чрез пътните камери и техническите средства на автобуса могат да установят дали шофьорът е почивал и с каква скорост се е движил.
„Има такива камери, които могат да установят движението на автобуса, скоростта, с която се е движил и да се установят подробности по настъпване на това тежко произшествие“, добави той.
Рановски посочи, че над 1500 повече са установените нарушения в автобусните превози само през тази година, като в момента се проверяват всички автобусни фирми. В момента се създава и електронна система, която автоматично ще прави проверка във всички регистри.
Моля, подкрепете ни.