Общинско дружество иска заем от ББР за 15 милиона лева
Всичко това е възможно благодарение на доклад, одобрен от Транспортната комисия в Столичния общински съвет. Решението трябва да бъде потвърдено по време на идната сесия на СОС в четвъртък. Докладът е внесен от общинските съветници от ГЕРБ Николай Стойнев и Георги Георгиев и от Карлос Контрера от ВМРО, който е председател на комисията.
Предвижда се ЦГМ да изтегли заем от ББР на стойност 15 милиона лева, които ще бъдат върнати за срок от 5 години. Лихвата ще е 3-месечният EURIBOR плюс надбавка от 2 процентни пункта, но общо не по-малко от 3%. Комисионната по управлението на кредита ще е 0,5 на сто, а комисионът за ангажимента - 0.1%. Гратисният период по главницата е 9 месеца, пишат от в. “Сега”.
Каква е целта на кредита?
Заради епидемията от COVID-19 бюджетът на Столичната община сериозно пострада. Причината - ниските приходи от градския транспорт. Секторът намали оборотите си на работа в началото на епидемията в страната.
"Съпоставката с минали периоди показва, че "Столичен автотранспорт" и "Столичен елекротранспорт" не реализират приходи на 500 000 лв. месечно от продажбата на превозни документи", съобщават вносителите на искането за кредитиране.
Както вече няколко пъти сме посочвали от ФрогНюз вероятно това бе и причината за глобите за гратисчии миналия месец - кърпене на бюджетни дупки. Припомняме, че в целия град бяха плъзнали служители на ЦГМ, които проверяваха дали гражданите са с редовни превозни документи, но в същото време нямаше възможност пътуващите да се сдобият с такива, тъй като не всички спирки са обезпечени с пунктове за продажба на билети.
От ръководството на ЦГМ заявиха, че банковият кредит ще бъде използван за плащане на заплати в транспортните дружества.
От ЦГМ признават, че заповедта на кмета Йорданка Фандъкова, с която на водачите в градския транспорт бе забранено да продават билети, е довела до срив на приходите и че след това се е увеличил броят на гратисчиите. В същото време от центъра изобщо не отчитат собствената си роля в този процес. На заседанието на транспортната комисията изпълнителният директор на дружеството Димитър Дилчев не даде ясни и конкретни отговори какви ще бъдат действията на ЦГМ за излизане от ситуацията.
Моля, подкрепете ни.