11|
7090
|23.12.2014
НОВИНИ
Оставиха влаковете на произвола! Крадци задигнаха 270 м. жп релси
Нагли крадци задигнаха 270 м. жп релси от действащ път в района на Илиянци, научи Фрог нюз от високопоставени източници в МВР. Това станало преди броени дни, на 19 декември т. г. Любопитното е, че до този момент вътрешното ведомство не обели и дума за въпросното посегателство, с което реално беше застрашен живота на много хора.
Този месец в сводката на министерството попада и още едно подобно престъпление. В участъка между Свиленград и Любимец са били откраднати 1100 метра магистрален кабел, който е част от осигурителната система на НКЖИ, гарантираща безопасността на движението. Кражбата възлиза на държавата стотици хиляди лева. Те трябва да се дадат веднага, защото в противен случай трябва да се спре движението на влаковете в този участък.
Анализите в МВР са категорични, че този вид престъпления са зачестили от момента, в който с новия Закон за МВР от средата на 2014 г. е била закрита т. нар. Транспортна полиция. Дотогава служителите са носели пряка отговорност за случващото се по железопътния транспорт. По неясни засега причини, обаче бившият шеф на МВР Цветлин Йовчев и хората му във ведомството решили да закрият тази структура. Униформените пратили в жандармерията, а оперативните работници ги пръснали в различни подразделения на криминална полиция в 28-те областни дирекции в страната. Оттук насетне започнали проблемите. Вече никой не знаел кого да търси, когато стане някое произшествие на пътя.
Местните районни си ги прехвърлят едно на друго с аргумента, че друг отговаря за проблемите, възникнали на релсите. Обичайно пострадалите се оплакват на крайната гара, че нещо лошо ги е сполетяло. Това служи за повод на ченгетата да се оправдаят, че няма как да се заемат със случая, след като деянието не се е случило на тяхна територия. Или пък веднага обясняват, че им липсва първоначалната информация за мястото на извършеното престъпление, обясниха ченгета с опит. Те коментираха още: Голяма част от престъпленията се извършват на една част от територията на страната, а се констатират в друга. Има случаи в които престъплението започва на едно място и се довършва на друго. Именно това наложи да се създаде преди време Транспортна полиция. Така дирекциите не си прехвърлят топката от една на друга и ясно се знае кой поема случая и носи отговорност за изхода от разследването.
При това положение железопътният ни транспорт се оказва изключително уязвим от евентуални терористични атаки, коментират антитерористи. По думите им не ни остава нищо друго освен да се молим, опасността да не ни стигне. В противен случай всеки ще прехвърля топката в полето на другия, както обичайно се прави при подобни случи, допълниха още ченгетата. Не тайна, че това е мястото, към което бандитите обичайно се насочват, особено когато искат да всеят масова паника и страх. Фрог припомня, че през 1985 г. беше взривена бомба в чакалнята на Централна жп гара Пловдив. В резултат на това загина един човек , а други 25 бяха ранени. През 1984г. беше взривен вагон за майки с деца в бързия влак Бургас-София . На гара Буново бяха убити 7 и ранени 9 души.
Анализите в МВР са категорични, че този вид престъпления са зачестили от момента, в който с новия Закон за МВР от средата на 2014 г. е била закрита т. нар. Транспортна полиция. Дотогава служителите са носели пряка отговорност за случващото се по железопътния транспорт. По неясни засега причини, обаче бившият шеф на МВР Цветлин Йовчев и хората му във ведомството решили да закрият тази структура. Униформените пратили в жандармерията, а оперативните работници ги пръснали в различни подразделения на криминална полиция в 28-те областни дирекции в страната. Оттук насетне започнали проблемите. Вече никой не знаел кого да търси, когато стане някое произшествие на пътя.
Местните районни си ги прехвърлят едно на друго с аргумента, че друг отговаря за проблемите, възникнали на релсите. Обичайно пострадалите се оплакват на крайната гара, че нещо лошо ги е сполетяло. Това служи за повод на ченгетата да се оправдаят, че няма как да се заемат със случая, след като деянието не се е случило на тяхна територия. Или пък веднага обясняват, че им липсва първоначалната информация за мястото на извършеното престъпление, обясниха ченгета с опит. Те коментираха още: Голяма част от престъпленията се извършват на една част от територията на страната, а се констатират в друга. Има случаи в които престъплението започва на едно място и се довършва на друго. Именно това наложи да се създаде преди време Транспортна полиция. Така дирекциите не си прехвърлят топката от една на друга и ясно се знае кой поема случая и носи отговорност за изхода от разследването.
При това положение железопътният ни транспорт се оказва изключително уязвим от евентуални терористични атаки, коментират антитерористи. По думите им не ни остава нищо друго освен да се молим, опасността да не ни стигне. В противен случай всеки ще прехвърля топката в полето на другия, както обичайно се прави при подобни случи, допълниха още ченгетата. Не тайна, че това е мястото, към което бандитите обичайно се насочват, особено когато искат да всеят масова паника и страх. Фрог припомня, че през 1985 г. беше взривена бомба в чакалнята на Централна жп гара Пловдив. В резултат на това загина един човек , а други 25 бяха ранени. През 1984г. беше взривен вагон за майки с деца в бързия влак Бургас-София . На гара Буново бяха убити 7 и ранени 9 души.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads