Реклама / Ads
1| 1656 |04.07.2025 НОВИНИ

Откриват изложба, посветена на анцуга

.
Източник: Sold Out Design
„Моят Adidas носи само добри новини“ е съвместна експозиция на четирима художници и разглежда превръщането на анцуга в социално приемливо облекло.
 

Ангеларий Димитров, Мина Минов, Аарон Рот и Сашо Виолетов творят сразлични медии. В съвместната им изложба в галерия Sold Out Design свързващото звено е спортният костюм и превръщането му в социално-културен етикет.

 

Мина Минов е проектирал анцуг, ушит по поръчка. Носенето на този официален екип би трябвало да е акт на гордост, но всъщност това е закачлив коментар за поставянето на подобни системи в иначе свободното поле на съвременното изкуство.. В три отделни видеа Минов наблюдава случайни минувачи със скрита камера. Заглавието на творбата е: „Един човек отива да види една изложба“, видеата са от София, Фрайбург и Ню Йорк.

 

В творбата си „Обединение“ художникът Ангеларий Димитров използва спортния артикул като униформено облекло образ на мълчалив конформизъм – подреден, почти безличен, и в това време леко тревожен. Липсата на фигури или лица е умишлена – това отсъствие подчертава чувството за загубена индивидуалност. В гимназиите в България всички младежи си приличат. За съжаление спортният екип, който някога е бил артикул, ограничен до часовете по физическо, се е превърнал в официален костюм.

 

В последната си творба художникът Сашо Виолетов изобразява българския президент в спортна поза. Като символ на обединителната фигура на нацията, за съжаление той не успява да обедини населението, като поражда ненужни страхове от песимистични сценарии. Художникът го е нарисувал в официален костюм, в опит да изглежда спортен и небрежен. Резултатът е доста гротескна ситуация.

 

Изложбата „Моят Adidas носи само добри новини“ отговаря на няколко не само естетически, но и социално важни въпроса. Как спортният екип излезе от салона, за да завладее улиците? Кога се превърна в културна емблема? Всъщност дизайнери от бившия Източният блок внесоха тази „постсъветска“ естетика във висшата мода с изгряващите и залязващи звезди на руснака Гоша Рубчински.

 

Заглавието на изложбата идва от текста на песента от 1986 г. на Run-D.M.C. “My Adidas”, които за първи път извикат силно и публично името на марката – Adidas. Това е ключов момент, в който хип-хопът като отличително субкултурно движение и мейнстрийм модата си стиснаха ръцете, а трите ивици се превърнаха в универсален символ. Десет години по-късно и Korn последваха примера, като приеха спортните екипи на бранда за официален дрескод на групата и също им посветиха песен.

 

„Моят Adidas носи само добри новини“ е в галерия Sold Out Design от 4 юли до 10 август. Галерията работи в четвъртък и петък между 16:00 и 19:00 ч.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 1| 1938 |04.07.2025 За САЩ Израел е по-важен военен съюзник от НАТО, показаха го бомбите в Иран . 2| 2186 |04.07.2025 Германия води „интензивни разговори“ със САЩ за „Пейтриът“ за Украйна . 3| 2141 |04.07.2025 Вот на недоверие на Урсула фон дер Лайен и състава на ЕК – на 10-ти юли . 7| 2163 |04.07.2025 Напрежение на протеста пред парламента срещу еврото, полицай припадна, един задържан

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads