Пак меле на „Тракия“: Магистралата на тапите, ремонтите и катастрофите

На място работи екип на спасителните служби, който се опитва да освободи заклещения водач на микробуса. Движението в участъка е силно затруднено и се осъществява само в една от лентите.
Инцидентът идва на фона на сериозни проблеми с трафика и състоянието на пътната инфраструктура по магистралата. АМ „Тракия“ от месеци е обект на мащабни ремонти. Пътните работи и временното стесняване на платната често водят до километрични задръствания, особено в пиковите часове и през уикендите.
Строителните работи продължават в платното за Бургас. За ремонт на настилката ще бъде ограничено движението в платното в посока Бургас между 98-и км и 106-и км на АМ „Тракия“, в област Пазарджик.
При изпълнението на строителните дейности трафикът ще преминава двупосочно в обновеното платно за София. Ще бъдат обособени по една лента за пътуващите към столицата и една лента за движещите се към морето.
В Сливен между 241–251 км се правят геодезически измервания, изрязване на храсти, демонтаж на бетонови бордюри, почистване и насипване на банкети, проверка на колектори, дренажи и шахти. Движението преминава двупосочно в платното за София, с по една лента за всяка посока.
Освен ремонтите, шофьорите се сблъскват и с влошено състояние на настилката в някои участъци, което допълнително затруднява движението. Непредсказуемите тапи, високият трафик и недостатъчната организация по време на ремонтите превръщат магистралата в едно от най-натоварените и рискови пътни трасета в страната.
Призовава се водачите да шофират с повишено внимание, да следят за пътната сигнализация и при възможност да използват алтернативни маршрути.
Магистралата, по която не шофираме – оцеляваме
АМ „Тракия“ отдавна не е магистрала в пълния смисъл на думата. Вместо скоростен и сигурен път между столицата и морето, тя се е превърнала в лента на препятствия, ремонти без край и нерви на предела. Пътуването по нея често наподобява битка – със задръствания, с неочаквани стеснения на платното, с отсъствия на указания, с неравна и опасна настилка.
Всяко лято слушаме обещания за „временно неудобство“ и „по-добра инфраструктура“, а резултатът е един и същ – тапи с километри, инциденти и изнервени шофьори, принудени да спират по аварийни ленти и да чакат с часове под слънцето.
Докато институциите отброяват ремонтни участъци и планират „ускорена работа“, реалността по „Тракия“ е, че не караме, а оцеляваме. А когато тежка катастрофа се случи – както днес при 56-ия километър – вече никой не е изненадан. Просто още един ден на магистрала, която отдавна не е магистрала.
ФрогНюз
Моля, подкрепете ни.





