20|
5167
|25.03.2015
НОВИНИ
Пилот: Загадка е защо екипажът не подава сигнал за бедствие
Една от причините, при която разбилият се в Алпите самолет би могъл да се снижава с такава постоянна скорост за толкова кратко време е да е имало технически проблем или декомпресия. Едната от черните кутии вече е намерена и се очаква тя да донесе повече яснота какво се е случило на борда на самолета.
Това коментира журналистът Александър Богоявленски в сутрешния блок на Нова тв относно катастрофата на германския самолет „Еърбъс” А 320 вчера над Френските Алпи. Твърде рано е обаче да се каже какво се е случило, защото всичко би било спекулация, добави той.
„Има няколко случая в авиацията, при които се предприема аварийно снижение, но вчерашната катастрофа с А 320 не е от тях. При такива случаи самолетът снижава бързо, за да избегне проблем, например разхерметизация, докато в случая с германския самолет това не е било така”, твърди пилотът Цвятко Луканов, който е и бивш директор на „Авиоотряд 28”. Той бе скептичен към коментираните досега версии и откри доста странни неща в самолетната катастрофа.
„За мен случая със самолета на "Germanwings" не е аварийно снижение, защото при такова снижение от 3 до 5 минути пилотите трябва да снижат на 3 хиляди метра. Разликата е, че самолетът е снижавал сравнително бързо, но не толкова”, обясни експертът.
Според него, дори двигателите да спрат, машината ще се държи във въздуха и ще лети още доста дълго време. „За мен е странно, че екипажът не подава сигнал за бедствие, единият пилот би трябвало да сигнализира веднага при проблем. Същото положение бе и при изчезналия полет на малайзийската компания отпреди година”, посочи Луканов.
Той бе категоричен, че съвременните самолети много трудно изпадат в ситуация да са неуправляеми. „Не е реално да има и обледеняване на „Еърбъс”, това се случва при други годишни времена, макар че това не може да се изключи напълно”, каза още пилотът.
Луканов коментира още, че не са важни годините на дадения самолет, а как е бил експлоатиран. Относно информацията, че самолетът е преглеждан в България експертът заяви, че това няма никакво значение.
„Има няколко случая в авиацията, при които се предприема аварийно снижение, но вчерашната катастрофа с А 320 не е от тях. При такива случаи самолетът снижава бързо, за да избегне проблем, например разхерметизация, докато в случая с германския самолет това не е било така”, твърди пилотът Цвятко Луканов, който е и бивш директор на „Авиоотряд 28”. Той бе скептичен към коментираните досега версии и откри доста странни неща в самолетната катастрофа.
„За мен случая със самолета на "Germanwings" не е аварийно снижение, защото при такова снижение от 3 до 5 минути пилотите трябва да снижат на 3 хиляди метра. Разликата е, че самолетът е снижавал сравнително бързо, но не толкова”, обясни експертът.
Според него, дори двигателите да спрат, машината ще се държи във въздуха и ще лети още доста дълго време. „За мен е странно, че екипажът не подава сигнал за бедствие, единият пилот би трябвало да сигнализира веднага при проблем. Същото положение бе и при изчезналия полет на малайзийската компания отпреди година”, посочи Луканов.
Той бе категоричен, че съвременните самолети много трудно изпадат в ситуация да са неуправляеми. „Не е реално да има и обледеняване на „Еърбъс”, това се случва при други годишни времена, макар че това не може да се изключи напълно”, каза още пилотът.
Луканов коментира още, че не са важни годините на дадения самолет, а как е бил експлоатиран. Относно информацията, че самолетът е преглеждан в България експертът заяви, че това няма никакво значение.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads