Реклама / Ads
Frognews
0| 3082 |17.03.2019

Потребителският съвет на ЧЕЗ обсъди ползите от дистанционно обслужваните електромери

.
Разгледани бяха мерките за контрол върху отчитането на средствата за търговско измерване.

Контролът върху отчитането на електромерите и ефектът от внедряването на дистанционно обслужвани средства за търговско измерване бяха обсъдени на заседание на Потребителския съвет към „ЧЕЗ България“, което се проведе на 15 март – Международния ден на потребителя.


Дистанционно обслужваните електромери дават възможност за поглед в реално време върху мрежата, за наблюдение на заетия капацитет и незабавна реакция при аномалии. Стриктният контрол дава възможност да се повиши качеството на услугата за потребителите. Електромерите от нов тип са и първата стъпка към реализирането на все по-високите изисквания на клиентите, които в близко бъдеще ще могат да произвеждат електроенергия за собствени нужди. Електромерите притежават сертификат по MID директива, която е задължителна за всички държави-членки на ЕС и са за напрежение според Eвропейската норма N5016, а именно между 207 и 253 волта.


„Използването на дистанционно обслужваните електромери води до повишаване на надеждността на мрежата. Всички електромери, които се поставят, отговорят на стандартите в България и Европейския съюз и са снабдени с хардуерна и софтуерна защита, за да се гарантира най-високо качество на предоставяната услуга“, заяви Илиян Мутафчиев, директор „Мерене и управление на данните“, „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.


„ЧЕЗ Разпределение“ представи пред участниците в съвета мерките, които дружеството предприема, за да контролира процеса на отчитане. Подчертано бе, че електромерите се отчитат задължително до 31 дни, а точността на отчета се контролира чрез няколко нива на контрол.


Участниците в потребителския съвет призоваха клиентите, които нямат възможност да осигурят достъп до електромерите по време на редовния отчет, да използват възможността за самоотчет – чрез денонощната телефонна линия на ЧЕЗ 0700 10 010, в център за обслужване на клиенти, по факс 02/8959 667, чрез имейл klienti@cez-rp.bg или сайтовете на ЧЕЗ в секциите за електронни услуги.


Потребителският съвет към ЧЕЗ е създаден през 2013 г. В него членуват потребителски, граждански и експертни организации, които припознават като своя кауза защитата на правата на клиентите и подобряване на процесите на обслужване в съответствие с най-добрите европейски практики – Комисията за защита на потребителите, Българска национална асоциация АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, Федерация на потребителите в България, Независим съюз на потребителите в България, Европейски потребителски център, Български потребителски център, Институт за енергиен мениджмънт, Техническия университет – София.

 

 

Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads

ОЩЕ ПО ТЕМАТА

. Корнелия Нинова събра политическия съвет на БСП 2| 3411 |15.03.2019 . Славчо Велков остава в НС като съветник на Нинова 0| 3117 |14.03.2019 . Адвокати пак искат оставка на Висшия си съвет, отказват да са доносници на ДАНС 0| 3680 |11.03.2019 . Арестуваха общинския съветник от Стамболийски за злоупотреби със средства от еврофондове 0| 3145 |08.03.2019

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads

НАЙ-ЧЕТЕНИ

    Реклама / Ads

    БЛОГОВЕ