Прехвърляне на топката: Контролира ли изобщо някой водните атракциони?

Кой носи отговорност?
Нито една институция не носи пълната отговорност за безопасността на екстремните атракциони. „Морска администрация – Бургас“ инспектира лодката месец преди трагедията и не откри нередности, но призна, че контролът се ограничава до плавателното средство и екипажа, без да обхваща теглените парашути.
Министерството на туризма и здравеопазването също не могат да упражняват ефективен контрол. Иван Виделов, директор в Министерството на туризма, каза пред ФрогНюз: „Контролът е разделен: Министерството на туризма следи плажовете, Морска администрация – плавателните съдове.“ Липсата на единен регламент обаче оставя отговорността за безопасността на екстремните атракциони разпилена между институциите.
Хаос в спешната помощ
Свидетели твърдят, че първата линейка е пристигнала 20 минути след подаване на сигнала и е била неподготвена за реанимация. Проверка на МЗ установява, че екипът е започнал долекарски действия, но очевидно не е могъл да осигури адекватна помощ до пристигането на втора линейка.
Трагичният инцидент показва, че системата на спешната помощ е недостатъчно подготвена за извънредни ситуации на крайбрежието, особено свързани с екстремни атракциони.
Следствията от разпиления контрол
Прокуратурата привлече три лица към наказателна отговорност, но реалният проблем е институционален: няма ясни правила кой и как контролира безопасността на водните атракциони. Министерството на туризма вече обяви, че подкрепя промени за по-ясна система на контрол, но до момента системата остава в буквално разпилян режим.
ФрогНюз продължава да следи случая:
Ще потърсим Министерството на туризма за официален коментар какви са мерките за контрол на водните атракциони и възможните промени в регламентите. Ще ви информираме за развитието на разследването и какво се прави за подобряването на безопасността по крайбрежието.
Моля, подкрепете ни.





