Реклама / Ads
1| 3347 |17.12.2022 НОВИНИ

Превозвачи пропищяха от АПИ и Агенция ”Митници”

.
Агенция ”Митници”
Камарата на автомобилните превозвачи в България се оплаква от крайно недопустим начин на действие на служителите на Агенция ”Пътна инфраструктура” и Агенция ”Митници”.
 

В свое отворено писмо те посочват, че двете институции продължават да "издевателстват" върху българския бизнес, като не разрешават шофьорите на камиони да напуснат границите на страната, преди да заплатят компенсаторна такса към АПИ или максимален тол за деня, когато е налично тол нарушение за тежкотоварния автомобил.

 

От Камарата подчертават, че многократно са определяли плащането на компенсаторна такса от 750 лв. за нарушение на стойност от няколко лева като обир.

Според тях на дневен ред стои и въпросът за истинността на установените тол нарушения.

 

От КАПБ отбелязват, че разполагат с множество сигнали за нередовно констатирани нарушения от тол системата.

 

Те са категорични, че е недопустимо български превозвач да не може да напусне пределите на страната, както и шофьор да бъде третиран като престъпник на границата, след като е чакал с дни, за да се нареди на заветното гише.

 

От Камарата определят като недопустим и факта, че шофьори на камиони се спират и биват принуждавани да заплатят максимален тол за деня дори и когато издаденият от АПИ електронен фиш се обжалва пред съда.

 

В същото време служителите на Националното тол управление почти напълно абдикират от своите задължения и след като не успеят да принудят водача да плати компенсаторна такса, го пращат на служителите на Агенция "Митници" и тук възниква логичният въпрос за какво са ни необходими т.н. тол полицаи, след като системата е електронна, право на контрол е предоставено на Агенция "Митници", а добавената стойност от служителите на НТУ на пътя липсва, отбелязва се в позицията.

 

Допълва се, че в последните месеци се е появил и нов детайл - заради несъвършенствата в тол системата в от АПИ изпращат писма на транспортните фирми, в които се пита кой водач е управлявал тежкотоварния автомобил в момента на нарушението.

 

От Камарата припомнят, че според българското законодателство акт не може да бъде съставен, без да е установена по безспорен начин самоличността на нарушителя. По тази причина те питат как се съставят електронните фишове и катове от АПИ и законни ли са те.

 

От КАПБ посочват и че в писмата си АПИ казва че ако не им бъде предоставена желаната информация, "същите ще бъдат изискани чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

 

"От кога Агенция "Пътна инфраструктура" възлага задачи на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"?", недоумяват от Камарата и питат какъв е механизмът, с който АПИ изисква от ДАИ да получи въпросната информация.

 

"От кога Агенция "Пътна инфраструктура" е репресивен орган, който вместо в полза на обществото е в ущърб на един от най-важните отрасли у нас?", питат риторично от Камарата и настояват за отговор кога българският превозвач ще има възможност да предекларира незаплатени тол сегменти, както в другите европейски държави, за да се избегне "рекетът" от АПИ.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 3091 |16.12.2022 Майки пропищяха от детски филм на ”Дисни” с главен герой гей тийнейджър . 0| 2845 |13.12.2022 Изпълнителната агенция по горите ще проверява коледните елхи . 4| 4281 |28.11.2022 ГЕРБ пропищяха за злоупотреби в ББР,Петков опитал да овладее банката преди да е министър . 0| 2639 |14.11.2022 Безсрочна стачка на превозвачи в испанската столица

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads