2|
5003
|03.05.2018
НОВИНИ
Превозвачите излизат на национален протест на 15 май
Българските превозвачи обявиха, че излизат на национален протест на 15-и и 16-и май заради обсъждания от Европейския съюз Пакет за мобилност.
Пакетът за мобилност, зад който застават Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, и ред други правила за почивка, които биха заплашили 190 хил. български превозвачи с фалит.
Според превозвачите новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.
Предложенията за либерализация във втория пакет за мобилност на ЕК водят до монопол, смята евродепутатът Петър Курумбашев .Той даде за пример Германия, където автобусните превози са били либерализиран по същия модел и в момента има монопол на една компания, която държи 93% от пазара.
Транспортният министър Ивайло Московски, който председателства Съвета на транспортните министри, заяви, че предложенията са абсурдни и че ако силово му предложат текстове от регламента, той ще напусне.
Според превозвачите новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.
Предложенията за либерализация във втория пакет за мобилност на ЕК водят до монопол, смята евродепутатът Петър Курумбашев .Той даде за пример Германия, където автобусните превози са били либерализиран по същия модел и в момента има монопол на една компания, която държи 93% от пазара.
Транспортният министър Ивайло Московски, който председателства Съвета на транспортните министри, заяви, че предложенията са абсурдни и че ако силово му предложат текстове от регламента, той ще напусне.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads