Продажбите на "Лада" и „КамАЗ“ рухнаха
„Това е драматичен спад„, коментира президентът на „АвтоВАЗ“ Максим Соколов. В складовете на компанията са се натрупали 100 000 произведени автомобила, при нормални нива от 60 000. Тази ситуация оказва сериозно влияние върху финансовия модел на концерна, който трябва да плаща високи лихви по кредитите си. Към септември миналата година дългът на „АвтоВАЗ“ надхвърляше 100 млрд. рубли, съобщава segabg.com.
Експерти смятат, че компанията има два основни варианта: да разпродаде автомобилите с отстъпки или да намали производството. Според информация на Mash, „АвтоВАЗ“ може да спре завода си в Толяти през май. Вече са отменени допълнителните смени и са намалени премиите.
„АвтоВАЗ“ е отправил официално искане към руския президент Владимир Путин да не допуска завръщането на западните автомобилни компании на руския пазар. Компанията призовава за запазване на санкциите или за налагане на ограничения при евентуално завръщане на Renault, Nissan и други чуждестранни производители. Засега няма сигнали за интерес от страна на западни компании за завръщане.
Най-големият производител на камиони в Русия, „КамАЗ“, също се сблъсква със сериозни проблеми. Продажбите на компанията са намалели значително поради засилената конкуренция от страна на китайски производители. През 2024 г. „КамАЗ“ е продал само 17 254 камиона, като за първи път губи лидерската си позиция на пазара от китайската Sitrak, която е продала 19 409 камиона. Печалбата на „КамАЗ“ е спаднала до 731 млн. рубли, което е 28 пъти по-малко спрямо 2023 г. Компанията посочва като причини за спада поскъпването на кредитите и увеличените данъци.
Моля, подкрепете ни.





