Регионалният министър да потърси наказателна отговорност на АПИ зарази трагедията на АМ ”Струма”
46 души загинаха при тежката катастрофа в района на с. Боснек, след като автобус с македонска регистрация се запали.
Доклад на Института за пътна безопасност показва, че на обезопасителните съоръжения сглобката на тривълнестата преграда и вертикалните стълбове на двувълнестата преграда са компрометирани и не отговарят на инсталационните изисквания. Стопанинът на пътя трябва да изиска от изпълнителя на строително монтажните работи да ги въведе в изправност съгласно инсталационния стандарт или лично да поеме отговорност за тези несъответствия.
Освен това е констатирано, че при обезопасителна преграда в северното платно за движение болтовото съединение също е компрометирано. Посоченият елемент от съоръжението е високорисков и не е в състояние да извърши необходимата работа съгласно изискванията на краш тестовете. По АМ „Струма" бяха наблюдавани множество точки за прекосяване на платната за движение, за които водачите не са предварително информирани и където атакуващият ръб на ограничителните прегради не е обезопасен.
Липсват твърди инженерни мерки, при което съществува възможност за неконтролирано пресичане на платната и последващо ТПТП от коси челни и странични, или задни удари. При изхода от АМ “Струма" при Старо Село не е предвидена обратна връзка с южното платно за движение. Тази липса на функционалност причинява объркване и принуждава водачите да правят непозволени опасни завои в насрещната лента за движение.
Институтът за пътна безопасност предоставя пети доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Докладите категорично показват, че системно не се осъществява контрола от страна на стопанина на пътя в лицето на АПИ.
Моля, подкрепете ни.