23|
6834
|28.10.2015
НОВИНИ
РСК МиГ: Полша няма лиценз за ремонт на двигателите на българските изтребители
Извършването на ремонт на българските двигатели на полски предприятия ще стане основание за преустановяване от «РСК «МиГ» АД като разработчик и производител на самолетите МиГ-29 на по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България.
Това ще постави под въпрос правомерността на по-нататъшно използване на тези самолети, както и сигурността на живота на пилотите, се посочва в писмо от ген. директор на РСК МиГ до посланика на Руската Федерация у нас във връзка с договора за ремонта на самолетите ни МиГ-29 в Полша. С това писмо се потвърждава и информацията на Фрог нюз по-рано днес, за проблеми в ощъствяване на ремонта на българските самолети в Полша.
Ето и писмото от генералния директор на РСК „МиГ” до извънредния и пълномощен посланик на Руската Федерация у нас Юрий Исаков, изпратен до агенцията от Посолството на Руската Федерация.
"До г-н Ю.Н.Исаков
Извънреден и Пълномощен Посланик
на Руската Федерация в Република България
Във връзка с подписването на 22 октомври т.г. от министъра на отбраната на България г-н Николай Ненчев и министъра на отбраната на Полша г-н Томаш Семоняк на споразумението за осъществяване на ремонта на самолетите МиГ-29 на ВВС на България в Полша, довеждам до Вашето знание официалната позиция на «РСК «МиГ» АД по този въпрос.
В рамките на сътрудничеството с Република Полша по поддържането на летателна годност на самолетите МиГ-29 на ВВС на Полша от руската страна не бяха предавани лицензът и актуализираната техническа документация за извършване на ремонтни работи за двигателите на самолетите.
Полската страна молеше заводът WZL-4 да бъде сертифициран за осъществяване в него на ремонтните работи за двигателя РД-33 в продължение на няколко последни години. Като проучи възможностите на завода, руската страна към настоящия момент не предостави този сертификат, тъй като техническата документация на завода не е актуална и беше придобита по неофициален път. За това свидетелства протоколът от руско-полската среща в Москва през 2013 година, подписан от представителя на РСК «МиГ» от една страна и представителя на Министерството на отбраната на Полша от друга. По-специално в този протокол се признава фактът, че ремонтната документация на полския завод е съставена въз основа на документацията, получена от Украйна. Украйна нямаше право да се разпорежда с техническата документация на Русия по отношение на трети страни. В това число по причина, че в тази документация се съдържат резултати на интелектуалната дейност на Руската Федерация и РСК «МиГ», използването на които без съгласие на носителя на правата е нарушение на редица международни нормативни актове.
Фактът на необходимост заводите да са сертифицирани от оригиналния производител признава и полската страна, за което свидетелства писмото от заместник-министъра на отбраната на Полша г-н Чеслав Мрочек от януари 2014 г. При това сертификацията на авиационен ремонтен завод (АРЗ) може да е осъществена само при условие, че в Русия ще бъде придобит пълният комплект ремонтна документация, необходимо оборудване, мостри и ремонтни комплекти, което АРЗ №4 признава в отговорите си на въпросите, които се прилагат към гореспоменатия протокол за резултатите на срещата на страните в Москва.
Извършването на ремонт на българските двигатели на полски предприятия ще стане основание за преустановяване от «РСК «МиГ» АД като разработчик и производител на самолетите МиГ-29 на по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България. Това ще постави под въпрос правомерността на по-нататъшно използване на тези самолети, както и сигурността на живота на пилотите. Освен това, доставката на резервните части за полските самолети се придружава от оформянето на съответния международен Сертификат на крайния клиент, което прави невъзможно тяхното използване за трети страни, тъй като това ще е нарушение на международното право и ще стане основание за преустановяване на доставките и изпълнението на задълженията от руската страна също така и към Полша.
Условията, предложени от РСК «МиГ» са доста по-изгодни за България от икономическата гледна точка. Ще го обясня. Ценовите параметри, предложени от полската и руската страни за ремонт на двигателите, са много близки. Полша е готова да удължи ресурса на двигателите срещу 1 023 000 евро, РСК «МиГ» на свой ред – срещу 1 050 000 евро. Същевременно срещу споменатата сума Русия беше готова да гарантира на България ресурса от 500 полетни часа, докато Полша – едва 350. Тоест горепосочената сума в случая на работа с Полша на ВВС на България ще им се наложи да платят почти два пъти по-често.
Въпреки този случай, който предизвиква у нас чувство на дълбоко съжаление, изхождайки от традицията на многовековното приятелство между Русия и България, все пак се надяваме да изградим взаимноизгодно сътрудничество, което да се базира върху международното право.
Генерален директор С.С.Коротков"
Ето и писмото от генералния директор на РСК „МиГ” до извънредния и пълномощен посланик на Руската Федерация у нас Юрий Исаков, изпратен до агенцията от Посолството на Руската Федерация.
"До г-н Ю.Н.Исаков
Извънреден и Пълномощен Посланик
на Руската Федерация в Република България
Във връзка с подписването на 22 октомври т.г. от министъра на отбраната на България г-н Николай Ненчев и министъра на отбраната на Полша г-н Томаш Семоняк на споразумението за осъществяване на ремонта на самолетите МиГ-29 на ВВС на България в Полша, довеждам до Вашето знание официалната позиция на «РСК «МиГ» АД по този въпрос.
В рамките на сътрудничеството с Република Полша по поддържането на летателна годност на самолетите МиГ-29 на ВВС на Полша от руската страна не бяха предавани лицензът и актуализираната техническа документация за извършване на ремонтни работи за двигателите на самолетите.
Полската страна молеше заводът WZL-4 да бъде сертифициран за осъществяване в него на ремонтните работи за двигателя РД-33 в продължение на няколко последни години. Като проучи възможностите на завода, руската страна към настоящия момент не предостави този сертификат, тъй като техническата документация на завода не е актуална и беше придобита по неофициален път. За това свидетелства протоколът от руско-полската среща в Москва през 2013 година, подписан от представителя на РСК «МиГ» от една страна и представителя на Министерството на отбраната на Полша от друга. По-специално в този протокол се признава фактът, че ремонтната документация на полския завод е съставена въз основа на документацията, получена от Украйна. Украйна нямаше право да се разпорежда с техническата документация на Русия по отношение на трети страни. В това число по причина, че в тази документация се съдържат резултати на интелектуалната дейност на Руската Федерация и РСК «МиГ», използването на които без съгласие на носителя на правата е нарушение на редица международни нормативни актове.
Фактът на необходимост заводите да са сертифицирани от оригиналния производител признава и полската страна, за което свидетелства писмото от заместник-министъра на отбраната на Полша г-н Чеслав Мрочек от януари 2014 г. При това сертификацията на авиационен ремонтен завод (АРЗ) може да е осъществена само при условие, че в Русия ще бъде придобит пълният комплект ремонтна документация, необходимо оборудване, мостри и ремонтни комплекти, което АРЗ №4 признава в отговорите си на въпросите, които се прилагат към гореспоменатия протокол за резултатите на срещата на страните в Москва.
Извършването на ремонт на българските двигатели на полски предприятия ще стане основание за преустановяване от «РСК «МиГ» АД като разработчик и производител на самолетите МиГ-29 на по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България. Това ще постави под въпрос правомерността на по-нататъшно използване на тези самолети, както и сигурността на живота на пилотите. Освен това, доставката на резервните части за полските самолети се придружава от оформянето на съответния международен Сертификат на крайния клиент, което прави невъзможно тяхното използване за трети страни, тъй като това ще е нарушение на международното право и ще стане основание за преустановяване на доставките и изпълнението на задълженията от руската страна също така и към Полша.
Условията, предложени от РСК «МиГ» са доста по-изгодни за България от икономическата гледна точка. Ще го обясня. Ценовите параметри, предложени от полската и руската страни за ремонт на двигателите, са много близки. Полша е готова да удължи ресурса на двигателите срещу 1 023 000 евро, РСК «МиГ» на свой ред – срещу 1 050 000 евро. Същевременно срещу споменатата сума Русия беше готова да гарантира на България ресурса от 500 полетни часа, докато Полша – едва 350. Тоест горепосочената сума в случая на работа с Полша на ВВС на България ще им се наложи да платят почти два пъти по-често.
Въпреки този случай, който предизвиква у нас чувство на дълбоко съжаление, изхождайки от традицията на многовековното приятелство между Русия и България, все пак се надяваме да изградим взаимноизгодно сътрудничество, което да се базира върху международното право.
Генерален директор С.С.Коротков"
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads