1|
5092
|21.09.2016
НОВИНИ
Само във Фрог: Една година парламентът мотае „спешните промени” в Закона за движение по пътищата
Една година вече Народното събрание не може да приеме промените в Закона за движение по пътищата, поискани спешно от премиера Бойко Борисов. На 30 септември 2015 г. на заседание на Министерски съвет Борисов нареди на министрите си изготвяне на проект с драстични мерки, които да доведат до спиране на убийствата на пътя.
„Не може да продължава с това безогледно шофиране и неспазване на закона! Не може да се качваш пиян и това да не се води предумишлено убийство! Войната в Афганистан взема по-малко жертви годишно от това, което се случва в България! Е тогава ние това не трябва ли да го изведем като закон, приоритет, парламентът и ние?”, коментира премиерът по време на днешното правителствено заседание. Той препоръча да се включат мерки като незабавно задържане на автомобила на извършилия груби нарушения и механизъм за бързо налагане на наказание. „Цялостната ни съдебна реформа са включително и тези неща. Дай му право – дежурен съдия веднага решава проблема”, казва министър-председателят.
Поводът за гнева му бе тежката катастрофа край Лесидрен, където автоджигит при гонка помете три деца, две от които загинаха.
Какви бяха спешните мерки на държавата, поискани от премиера. До момента проектозаконът за промени в Закона за движение по пътищата, внесен през октомври м.г. от управляващото мнозинство, е приет на първо четене на 24 февруари т.г. Промените са приети с много спорни моменти-като задължителното използване на зимни гуми, свалянето на номерата на колите на нарушителите за един месец и вписването на едва 2/3 от 39-те контролни точки на млади водачи. Опозиция и управляващи се разбраха, че спорните моменти ще се изгладят между първо и второ четене.
До момента предложените от депутати промени между двете четения отлежават в парламентарната комисия по транспорт. Не е ясно кога проектозаконът, който уж беше спешен, щевлезе в пленарна зала за второ четене.
Междувременно вандалите на пътя продължават да безчинстват. Пред два дни шофьор помете майка с дете на тротоар в Ямбол и избяга. След залавянето му стана ясно, че той е санкциониран от КАТ девет пъти – за превишена скорост и за шофиране след употреба на алкохол. Взета му е и книжката, но той продължава да си кара необезпокояван. Преди това турски тираджия уби семейство мотористи на пътя,бе освободен от съда и изчезна в родината си.
Според председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев към момента КАТ не може да си събере глобите. За последните три години и половина има направени 47 хиляди фиша за нарушения по пътищата, от които са платени едва около 4 хиляди, т.е. приблизително 9 %, а при наказателните постановления платените са едва 5 %, заяви Ананиев на 12 септември пред Би Ти Ви.
Целият мандат на предишното Народно събрание, доминирано от БСП, ДПС и Атака, не стигна да се приемат промените, с които да се узаконят мобилните камери на КАТ, отменени преди това с решение на ВАС. Това веднага доведе да увеличение на жертвите на пътя през последните две години. Сегашните законотворци са на път да последват колегите си от 42-то Народно събрание.
Поводът за гнева му бе тежката катастрофа край Лесидрен, където автоджигит при гонка помете три деца, две от които загинаха.
Какви бяха спешните мерки на държавата, поискани от премиера. До момента проектозаконът за промени в Закона за движение по пътищата, внесен през октомври м.г. от управляващото мнозинство, е приет на първо четене на 24 февруари т.г. Промените са приети с много спорни моменти-като задължителното използване на зимни гуми, свалянето на номерата на колите на нарушителите за един месец и вписването на едва 2/3 от 39-те контролни точки на млади водачи. Опозиция и управляващи се разбраха, че спорните моменти ще се изгладят между първо и второ четене.
До момента предложените от депутати промени между двете четения отлежават в парламентарната комисия по транспорт. Не е ясно кога проектозаконът, който уж беше спешен, щевлезе в пленарна зала за второ четене.
Междувременно вандалите на пътя продължават да безчинстват. Пред два дни шофьор помете майка с дете на тротоар в Ямбол и избяга. След залавянето му стана ясно, че той е санкциониран от КАТ девет пъти – за превишена скорост и за шофиране след употреба на алкохол. Взета му е и книжката, но той продължава да си кара необезпокояван. Преди това турски тираджия уби семейство мотористи на пътя,бе освободен от съда и изчезна в родината си.
Според председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев към момента КАТ не може да си събере глобите. За последните три години и половина има направени 47 хиляди фиша за нарушения по пътищата, от които са платени едва около 4 хиляди, т.е. приблизително 9 %, а при наказателните постановления платените са едва 5 %, заяви Ананиев на 12 септември пред Би Ти Ви.
Целият мандат на предишното Народно събрание, доминирано от БСП, ДПС и Атака, не стигна да се приемат промените, с които да се узаконят мобилните камери на КАТ, отменени преди това с решение на ВАС. Това веднага доведе да увеличение на жертвите на пътя през последните две години. Сегашните законотворци са на път да последват колегите си от 42-то Народно събрание.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads