Само във Фрог: Таксита ползват по три касови апарата, поголовно укриват данъци
Те са свързани с това, че от 1 април такситата трябва да са само на регистрирани търговци, които ще наемат шофьори на трудов договор. Срещу това решение скочиха три форми. Според очевидци на протеста преди няколко дни на „Орлов мост” в столицата били засечени коли основно на „СВ-такси”, на „ОК Супертранс” и на „Съюз Такси” на Кирил Ризов.
Според запознати много често таксиджиите прибягват до варианта да изчистят паметта на апаратите си. Оказва се, че това става много лесно срещу 150-200 лв. Всеизвестно е, че касов бон се издава само при поискване, като по този начин не се отчитат реалните обороти. Другата врътка на шофьорите е да карат с един апарат по няколко дни, след което да го сменят с друг. Класическите помпи, вградени в техниката, за да надуват сметката, също се засичат по време на проверки от контролните органи.
При сегашното положение лицензираните фирми са супер доволни, категорични са експерти от бранша. Ако шофьорът сгази закона, началниците му се оправдават, че той не е техен служител и не могат да носят отговорност. Обичайно сделката между превозвача и таксиджията е проста. Първият иска от втория между 30-45 лева на ден, а другото си остава за него. Куриозното е, че има таксита, които пред данъчните отчитат по 2 лв. печалба на ден. Не са рядко ситуациите, при които една превозваческа фирма действа по няколко месеца, след което собствеността съвсем съзнателно се прехвърля на неграмотни и малоимотни хора. Така отново данъчните се оказват прецакани.
Другото, срещу което роптаят таксиджиите е, че от януари т. г. изпитите им в ДАИ се провеждат изцяло на таблети. Целта е да се сведат до минимум възможностите за преписване. Най-шокиращото за проверяващите е че, има групи от по 20 шофьори, в които нито един не може да издържи теста т. е. отчитал се 0% успеваемост. Това само по себе си е парадокс, тъй като се предполага, че на въпросните изпити се явяват добре подготвени хора. Нещо повече, случва се водачите да нямат задължителния по закон психотест и свидетелство за съдимост. Ако ги хванат на тясно, виновните си плащат акта от 1500 лв., след което продължават да въртят геврека.
Статистиката на НАП показва, че с всяка изминала година, внесените данъци от този вид дейност, намаляват. През 2014 г. те са били 5,8 млн. лв, а през 2015 г.-5,05 млн. лв. И това става на фона на непрестанно увеличаващ се брой таксита. През 2015 г. у нас са регистрирани 3485 превозвачи. Тази година се „раждат” нови 103 фирми отгоре. Броят на „жълтите коли” през м. г. е 23157, докато през 2016 г. те скачат на 3588. Само в София в момента джиткат 7964 возила с надпис „Такси”, което е с няколко повече от миналата. Любопитното е, че най-много превозвачи са регистрирани в Бургас-853 фирми. За сравнение в столицата те са 188.
Моля, подкрепете ни.