Само във Фрог: Влаковете и гарите ни са „оголени” за терористи
Преди година реформата „Йовчев-Лазаров” буквално погреба „Транспортна полиция”, в която бяха съсредоточени охранителни и оперативни звена. Знаеше се дори коя джебчийка къде се качва и накъде е тръгнала. Сега никой не знае кой кой е във влака, споделиха пред Фрог бивши шефове на закритата структура. Униформеният състав премина на подчинение на жандармерията, а оперативните влязоха в звената на районните управления. Сега ако някой го намушкат или ограбят, трябва да се обади на 112 и оттам да го свържат с районното, на чиято територия е станало престъплението. Стига се до там, че РПУ-та си прехвърлят едно на друго отговорностите, само и само да не се захванат със случая, допълниха източниците ни. Промяната не позволява да се прави цялостно наблюдение върху движението на хора и товари, което е решаващо при разкриването на дадено престъпление или терористичен акт.
Това задължение в момента е пръснато към 28-те дирекции на полицията в страната. Европейският опит и практика показват, че охраната на гари и влакове е поверена на самостоятелно обособени служби. Те обслужват пътнически и товарни влакове, прилежащата инфраструктура като жп гари, линиите и депата. У нас организацията е била такава, но по времето на Цветлин Йовчев се обръща точно на 180 градуса, независимо, че сме членки на европейската транспортна организация на полицията-RAILPOL. Благодарение на международни и вътрешни проекти служителите задължително са били обучавани как да се действа при съмнения и заплахи от терористичен акт. В момента при тази организация на службите, това няма как да се осъществи, допълниха ексченгетата. Депутати от различни парламентарни сили усетиха, че са сгафили с решението да се закрие „Транспортна полиция" и правят планове нещата да се върнат както са били.
Моля, подкрепете ни.