Създателят на PISA: По-ниските глобални резултати се дължат на пандемията и ученето дистанционно
„Вече не ви плащат за това какво знаете, защото го има Гугъл, важно е какво можете да направите с това, което знаете. България вече се движи към критерии и усвояване на компетентност. Учениците трябва от опит да учат. Сега средата трябва да е по-активна и ученикът да има повече отговорност. Съдържанието трябва да е по-интересно, съвременно и свързано с живота“, обясни Шлайхер.
Той обясни, че България има прекрасни ученици, но и такива, които твърде много изостават.
„Важно е родителите да проявяват интерес към децата си, защото училищата не винаги са в час. Важно е родителите да имат амбиции“, категоричен е Шлайхер.
Според него по-ниските глобални резултати на PISA се дължат на пандемията и ученето дистанционно. „Видяхме спадът и качеството на резултатите в повечето страни и в България. Пандемията е един от факторите, защото в един момент учениците трябваше сами да се организират и да се мотивират. Младите хора не винаги са способни на това. Това не е единствената причина“, уточни Шлайхер.
„Технологията е важна, но в същото време технологията много често пречи. На учениците социалните мрежи, не само, че им отнема от времето, но и съдържанието, което учениците гледат. Те се интересуват от неща, които са по-близко до тях и не винаги проявяват любопитство към различните аспекти на живота по света. Училището трябва да полага повече старание, за да може да им помогне да израснат в света и да управлява времето им. Ако детето изкара до полунощ на смартфона, то на сутринта ще му се спи и няма да може да работи в училище. Тук е ролята на родителя“, допълни той.
Кой е Андрес Шлайхер?
Наричат го "най-важният човек в английското образование" и "баща на повече революции от всеки германец след Карл Маркс".
Андреас Шлайхер е немски математик, статистик, изследовател на процесите в образованието и създател на Програмата за международно оценяване на учениците, по-позната като PISA.
Шлайхер е роден през 1964 г. Когато е на 10 години, учителката му в началното училище казва на баща му, че той не е способен да продължи образованието си в елитна гимназия. Това е причината баща му да го в училището "Рудолф Щайнер" в Хамбург, където получава среден успех 1,0 - най-високата възможна оценка за завършване на училище.
Учи физика в Хамбург, а след това математика в университета Deakin, където през 1992 г. се дипломира с магистърска степен. През 2006 г. Хайделбергският университет го обявява за почетен професор във Факултета по поведенчески и културни изследвания. Шлайхер изгражда репутацията си на ценен статистик и поставя началото на PISA. Днес PISA е най-надеждният индикатор за качеството на образованието в отделните държави. Представлява тест, който изследва функционалната грамотност на 15-годишните ученици.
Моля, подкрепете ни.