Реклама / Ads
2| 1165 |24.11.2025 НОВИНИ

Купуваш кола, само ако имаш паркомясто – като в Япония

.
София и Пловдив могат да почерпят ценен опит от Япония, става ли въпрос за паркиране. В гъстонаселената страна, за да купиш кола, трябва да докажеш, че имаш осигурено паркомясто в радиус от два километра. А и градският транспорт е добър, много хора се движат с мотори или велосипеди, разказва пред Нова телевизия японецът Сейжи Ойзуми, който от години живее у нас.
 


Той е сред засегнатите от реформата в платеното паркиране в София. За днес в столицата са планирани два протеста, а в неделя хората ще се съберат пред Столичната община. Основният въпрос, който ги тревожи, е как наемателите могат да получат преференциална винетка за паркиране, ако постоянният им адрес не е в София.


Проблемът засяга хиляди наематели, като точният им брой е неизвестен. Много от договорите за наем не са регистрирани в НАП – нещо, което новите правила косвено ще изкарат наяве. Без вписан договор наемателите няма да могат да кандидатстват за стикер.


Сейжи признава, че вече е изпитал трудности с българската администрация, затова предпочита да наема паркомясто срещу 250 лева на месец, за да не се занимава с допълнителна документация. За тези, които не могат да си позволят гараж, процедурата е ясна – регистрацията се извършва лично със собственика или с негово пълномощно. Наемателят трябва да смени постоянния си адрес в рамките на 30 дни и да регистрира автомобила си в София, а данъците да се плащат към Столичната община. Всичко това обаче е възможно само при съдействие от страна на хазяина.


Сейжи обяснява, че е мислил да живее и в Пловдив. Отказва го обаче отново положението с паркирането, което според него под тепетата е още по-зле.


Докато София започна трудната, но абсолютно необходима реформа в паркирането, администрацията в Пловдив още тупка топката и се притеснява “какво ще си кажат гражданите и ще гласуват ли за нас на следващите избори”. Но докато общината опитва да се хареса на избирателите и не прави нищо по въпроса, проблемът с паркирането в Пловдив се задълбочава, а автомобилите завземат нови и нови пространства в тротоари, зелени площи или направи в кръстовищата на кварталните улици.


А решенията отдавна са известни:


– Зелена зона в кварталите и еднопосочно движение, което ще осигури повече места за паркиране.

– Платено паркиране до блоковете.

– Изграждане на многоетажни публични паркинги.

– Край на издаването на строителни разрешителни без реално осигурени гаражи и паркоместа за бъдещите обитатели на сградите.

– Край на разрешенията за промяната на статута на гаражите в офиси, бакалии и сервизи.

 

 

 

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 828 |24.11.2025 Бивш военен застреля съпругата и внука си, после се самоуби . 0| 4549 |24.11.2025 Финансист разкри капан с пенсиите . 2| 817 |24.11.2025 Около 200 000 украинци може да бъдат депортирани от Съединените щати . 1| 1012 |24.11.2025 Нов шеф на БАБХ – досега отговаряше за проверките на ГКПП „Кулата“

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads