СОС обсъжда поскъпване на паркирането в платените зони в София
Седмици преди сесията в четвъртък, в публичното пространство се завъртяха множество предложения за реформа в паркирането на града – от това с колко да поскъпне паркирането, през промени за собствениците на електрически автомобили и ограничение на служебните абонаменти, до въвеждането на съвсем нова – червена зона за паркиране.
Общинските съветници ще обсъдят и двата варианта, внесени в Съвета – на кмета Васил Терзиев, и отделен – на „Спаси София“. Които и промени да бъдат приети обаче, платените зони в София ще поскъпнат.
Според предложението на „Спаси София“ общината трябва да въведе червена зона, която да е точно в сърцето на София и там час престой на колата ще струва 5 лв. Синята зона ще се разшири върху сегашната зелена, като ще поскъпне двойно и ще струва 4 лв. на час. А Зелената зона също ще се разшири, като и тя ще поскъпне двойно спрямо сега и ще стане 2 лв. на час. Предложението на Борис Бонев включва още създаването на жълта зона, която да важи през уикендите и ще е предимно покрай туристически обекти, като цената й ще е 1 лв., но времето за паркиране ще е неограничено. Промяната касае и хората, които плащат и стикери за паркиране по местоживеене, като винетките за първа кола струват съответно 200 лева за червена зона, 150 лева за синя и 100 лева за зелена и безплатно за уикенд зоната.
Според предложението на кмета Васил Терзиев, винетката за живущи трябва да скочи на 300 лева на година за синята зона и 200 лева за зелената. В предложението на кмета е записано и зелената зона да бъде разширена и да обхване и кварталите „Белите брези“, „Борово“, „Гоце Делчев“, „Красно село“, „Лагера“, „Мотописта“, „Стрелбище“, „Банишора“, „Слатина“, „Гео Милев“ и „Редута“, „Изгрев“ и „Изток“, „Иван Вазов“.
И в двете предложения за реформа в паркирането, е записано поскъпване на служебния абонамент, за да се ограничи хаоса в паркирането и липсата на места за свободно паркиране. Според „Спаси София“ дори трябва да се въведат допълнителни ограничения за броя места, които една фирма или институция може да ползва.
Предложенията касаят пряко и собствениците на електромобили, които ползват облекчения и към този момент паркират безплатно върху зоните. Според предложението на „Спаси София“, както и на общинския съветник Карлос Контрера, привилегията за електрически коли трябва да бъде отнета. Срещу въвеждането на подобни мерки вече се обявиха от Асоциацията на собствениците на електромобили в България.
Новият закон предвижда редица стимули, които да направят притежаването на електромобил по-привлекателно за българските потребители. Сред основните мерки са данъчни облекчения, които предвиждат собствениците на електромобили да бъдат освободени от данък върху превозните средства.
Целта и на двете предложения за реформи е в бюджета на Столичната община да постъпват повече приходи.
Моля, подкрепете ни.