Реклама / Ads
5| 5543 |06.11.2012 НОВИНИ

Семерджиев: "Такса достъп" е правилна

.
Единственият фактор, който може да повлияе на цената на тока, е голямото количество възобновяеми енергийни източници, които трябва да се изкупуват на преференциални цени. Друга причина няма. Това каза пред БНТ председателят на ДКЕВР Ангел Семерджиев.
 

Миналата година имаше какви ли не прогнози апокалиптични за емисиите, всичко беше отчетено и тази година поскъпването беше ясно дефинирано на какво се дължи. За квотите до голяма степен са отчетени разходите за централите, рискът е ако се вдигне много цената на емисиите. Но все пак има резерви да се омекоти този удар. Най-важната причина са голямото количество фотоволтаични паркове, които бяха присъединени, каза още той.

Що се отнася до обвиненията, че държавният регулатор е въвел несправедлива „такса достъп“ за производители на енергия от ВЕИ  към електропреносната мрежа, Семерджиев заяви, че решението е правилно и времето ще го покаже.

С въвеждането на цената за достъп, ние разпределяме тежестта за поскъпването на електроенергията по начин, който считаме, че е справедлив. Разбира се тези цени са временни на този етап, трябва да измине по-дълъг период от време, да се уточнят тези разходи, поясни председателят на енергийния регулатор. Той бе категоричен, че и за в бъдеще ще има такава такса за достъп до мрежата, за да може ВЕИ производителите да покриват разходите, предизвикани от тях.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 261 |21.12.2025 Съдът реши: 29-годишният обвиняем за детска порнография остава в ареста . 2| 344 |21.12.2025 Демографският срив: Как Източна Европа изчезва бавно . 1| 564 |21.12.2025 Жестоко убийство след съседска вражда отново разтърси България . 2| 1377 |21.12.2025 САЩ предлагат, Кремъл отхвърля: Тристранните преговори за мир в Украйна се оказаха мираж

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads