Реклама / Ads
1| 5192 |23.11.2017 НОВИНИ

Шефът на КАТ: 96% от катастрофите стават по вина на водачите

.
Агресивните водачи ще бъдат призовавани в районното и ще им бъде правена пълна проверка. Това е една от мерките, които се вземат от страна на ”Пътна полиция”, за да се намали черната статистиката на пътя. Това каза по БНТ Бойко Рановски, началник на ”Пътна полиция”. По думите му, два пъти повече в сравнение с миналата година са заловените с наркотици зад волана.
 

Усилията на органите на реда са насочени предимно към превенция на безразсъдното шофиране, защото неправилното изпреварване и превишената скорост остават основните причини за произшествията на пътя. За целта ще бъдат поставени още камери на пътя. Всеки може да подаде сигнал на телефон 112, ако стене свидетел на агресивно поведение на пътя, каза Рановски. Според него, неправилното изпреварване, навлизането в лентата за насрещно движение и превишената скорост са основните причини за възникване на тези тежки пътно-транспортни произшествия през последните дни от 16 ноември насам.

 

Няма толкова много полицаи и всички участници в движението трябва да разберат, че МВР не е единствената институция, която може да влияе на пътно-транспортната обстановка обстановка в страната. МВР е част от институциите, които влияят, но не всичко в МВР. Контролните органи не са само в МВР, има такива в ИА "Автомобилна администрация", има в АПИ, така че не сме единствените, които да повлияем на тази тежка пътно-транспортна обстановка, каза комисар Рановски.

 

„Ние сме един основен фактор, който може да повлияе чрез контрола, но няма как на всеки завой, на всеки километър, на всеки участък, където стават тежки катастрофи, да има постоянно полицейско присъствие. Това, което ние предприемаме, с контрола, който осъществяваме, с това, че налагаме близо 1 млн. санкции годишно ние вършим дейност, която влияе на водачите, но не сме единствените, които можем да им повлияем.“, каза той.

 

Нашата статистика показва, че 96% от катастрофите стават по вина на водачите. Основният фактор, който влияе на пътно-транспортната обстановка това е поведението на водача на пътя, но то се изгражда през годините преди той да е станал водач. След това стигаме до обучението, което не е на необходимото ниво - има и хора, които не ги обучават както трябва. Предлагат се шофьорски курсове за 300 лв., което е нереална цена, за да се проведе курс по всички правила и изисквания. Това са курсове, които се провеждат фиктивно и тези хора излизат необучени. След това излизат на пътя и се вижда какво се случва, каза още шефът на "Пътна полиция".

 

По думите му, в момента разполагат с 24 стационарни и 148 мобилни камери. Има сключен договор за доставка на нови 28 преносими камери. Текат сроковете за тази доставка и се надяват преди Нова година да бъдат доставени и да бъдат пуснати в употреба. Текат и процедури за допълнителни 56 преносими и 15 стационарни камери, уточни още комисар Бойко Рановски.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 5051 |23.11.2017 Шефът на ВАП: Имаме над 200 контролни органи, но те са пасивни и бездействат . 0| 4136 |23.11.2017 Задържаните в Одрин българи остават в ареста . 0| 6126 |21.11.2017 Ще се осмели ли шефът на ВАС да посегне на назначенията с ”връзки”? . 5| 4640 |19.11.2017 Борисов събра министрите заради катастрофите край Ловеч

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads