Схипхолинг: Холандският шумов бунт, който разтресе ЕС

Новата граница от 478 000 полета годишно, предложена от кабинета на премиера Марк Рюте, беше подкрепена от съда, но частично блокирана от Брюксел, който настоя първо да се изчерпят всички „по-меки“ алтернативи. За местните, които от години страдат от денонощния рев на двигатели, тази намеса изглежда като предателство.
„ЕС е отличен защитник на потребителите, но не винаги е добър защитник на гражданите“, коментира Мат Поелманс, пенсионер с микрофон на покрива и протестен плакат: „Животът е по-важен от полетите“.
На фона на това, авиокомпаниите настояват, че новите самолети са по-тихи и искат ръст, а не лимити. Но експерти като Роберто Мерино-Мартинес от Техническия университет в Делфт предупреждават, че обещанията за „50% по-малко шум“ са заблуждаващи – звукът не се мери на око и със сигурност не се чува така.
Вместо да стихне, спорът отеква все по-силно и вече стигна до пистите в Париж, Брюксел, Мадрид и Дъблин, където активисти следят случая със затаен дъх и надежда. Ако Схипхол падне – останалите летища ще се изправят пред същата буря.
Моля, подкрепете ни.





