2|
4064
|17.03.2015
НОВИНИ
Синята зона на път да стане златна

Цените на Синята зона може да скочат, след като бъдат приети измененията в Закона за движението по пътищата, които бяха внесени от депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок.
В законопроекта е записано, че цените ще се определят на принципа на пазарната икономика - в зависимост от търсенето на места за паркиране и натовареността на определени градски части. Промените дават възможност на общините да развиват търговска дейност и така да печелят от платеното паркиране, вместо парите да отиват в съответното търговско дружество, което се грижи за пракингите в града.
Вносителите смятат, че след като общината е собственик на местата за паркиране, трябва да „предоставя услуги като стопанска дейност срещу цена, а не като социална дейност срещу такса.“
Вносителите предлагат в закона да се допише, че общинският съвет определя цената и условията за паркиране, а шофьорите плащат на „специализираното звено на общината или на юридическото лице“, на което е предоставено управлението на тези места.
През юни 2014 година съдът обяви "паяците" на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София са незаконни. Според съда ЦГМ няма законови компетенции да извършва оперативната дейност по репатриране на колите и поставяне на скобите на нарушителите. Причината за това е, че Столичната община незаконно е възложила тази дейност на търговско дружество, каквото е ЦГМ, а не на общинско предприятие.
Вносителите смятат, че след като общината е собственик на местата за паркиране, трябва да „предоставя услуги като стопанска дейност срещу цена, а не като социална дейност срещу такса.“
Вносителите предлагат в закона да се допише, че общинският съвет определя цената и условията за паркиране, а шофьорите плащат на „специализираното звено на общината или на юридическото лице“, на което е предоставено управлението на тези места.
През юни 2014 година съдът обяви "паяците" на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София са незаконни. Според съда ЦГМ няма законови компетенции да извършва оперативната дейност по репатриране на колите и поставяне на скобите на нарушителите. Причината за това е, че Столичната община незаконно е възложила тази дейност на търговско дружество, каквото е ЦГМ, а не на общинско предприятие.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads