Реклама / Ads
11| 4578 |15.04.2020 НОВИНИ

Спаси София: 2,5 млн. общински средства за цветя по време на криза

.
От гражданската организация Спаси София днес публикуваха нов сигнал за неефективно и съмнително разходване на общински средства в София. По думите им, по време на извънредното положение, Столичната община е обявила поръчка за избор на фирми, които в следващите три години ще доставят цветя, фиданки и треви на градската управа.
 

Градските активисти алармират, че в поръчката са заложени съмнителни и нелогични критерии за избор на изпълнител, както и повече от двойно увеличение на парите. Стойността на новата поръчка е над 5 млн. лв. - двойно повече спрямо предишния период, когато стойността е била “само” 2,3 млн. лв.


“През годините наблюдаваме как дори напълно здрави цветя и ансамбли се изкореняваха през две-три седмици, като на тяхно място се засажда нова партида. Съвременните практики при саденето на цветя във всички европейски градове не включват подмяната им през няколко седмици и изхвърлянето на стотици хиляди растения, а оформянето на комбинации от различни видове, които цъфтят в различно време от годината. Отговорните общини отдавна са разбрали, че едногодишните растения не са разумна инвестиция и използват многогодишни, което значително намалява разходите за поддръжка и подмяна. Сега обаче става ясно защо Общината държи на тази излишна дейност.” - казва Радостина Петрова от Спаси София.


Високата цена обаче не е единственият проблем на поръчката. Заради голямата тежест от 30%, която компонентът “асортимент” формира в крайната оценка, броят видове, които ще бъдат предложени, може да определи победителя. Всъщност фирми с близки контакти в Столичната община, биха могли да получат точна информация какви растения обикновено се засаждат в София. За тях могат да оферират по-висока цена, но да компенсират по-малкото точки, които ще получат за критерий “цена” с много по-голям асортимент от видове, които никога няма да ги видим в града ни.


“Когато разполагате с информация, че Общината през последните 5 години не е садила например роза дамаскена, какво ви пречи да я сложите в асортимента, да ѝ дадете нереално ниска цена без да се притеснявате? Тя така или иначе едва ли ще ви бъде поръчана.” - пита общинският съветник Борис Бонев. “Показателно е и, че в предишните три подобни обществени поръчки критерият асортимент никога не е присъствал в оценката. Общината е трябвало да посочи конкретните видове, от които има нужда, вместо да оставя това решение на фирмата. При такава ситуация само цената и гаранционният срок щяха да имат реално значение и техните най-добри показатели биха гарантирали ефективното инвестиране на обществения ресурс.” - добавя Бонев.


“Настояваме процедурата да бъде незабавно прекратена и преразгледана из основи. Милиони за цветни композиции и пресаждане на цветя през две седмици са поредният ненужен разход, с който Общината показва липса на ефективност и способност да се преосмислят приоритетите, въпреки тежката ситуация. Очаквам лично от г-жа Фандъкова, която заяви, че “разходите за цветя не са жизнено необходими и ще бъдат намалени” да защити думите си и да възложи преработека на поръчката, така че да бъдат отчетени и световни тенденции в областта на градското озеленяване. Необяснимо е с какви аргументи управляващите София с лека ръка се отказват от дългоотлагани ремонти на инфраструктурата, а същевременно продължава да харчи милиони за подобни поръчки.” - заяви Борис Бонев.

 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 42| 4542 |14.04.2020 Йорданка Фандъкова: Не искаме да вредим на търговците, а да спасим хората . 5| 3889 |10.04.2020 Бизнесът настоява Борисов да спаси туризма . 3| 3963 |10.04.2020 ЕС със спасителен план за излизане от кризата след COVID-19 . 0| 3990 |09.04.2020 Тоалетната хартия спаси пекарна във Финландия по време на COVID-19

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads