Спешна помощ със спешни кодове
Сортирането ще се прави на три нива, като първото е още от диспечерския екип, който приема сигнала. Предложението е да се въведе категоризацията на случаите, или т. нар. медицински триаж. В софийския спешен център и сега работят така. Принципът обаче не е законово уреден.
Най-важни по веригата ще бъдат хората, които приемат сигналите. При обаждане на телефон 112 пациентът ще има връзка и с диспечер на спешна помощ. Неговата задача ще е да определя кода на спешност, а оттам и времето, за което линейката ще стига до болния.
И макар че ще развърже ръцете им, медиците в линейките имат известни опасения дали новите правила ще проработят по план. С приоритет ще бъдат пациентите не само с код червено, но и с код жълто. На останалите ще се наложи да чакат по-дълго. Проблемът обаче е, че хората в някой населени места дори нямат спешен екип.
Има инструкции как се използва дефибрилатор, какво се прави при започнало раждане извън болница, при термична или огнестрелна травма, при задух, отравяне и др. За всяко от тези състояния са написани въпросите, чрез които се определя нивото на спешност при повикването, съобщава НТ. Записани са и инструкциите, които се дават за околните до пристигането на спешния екип.
Моля, подкрепете ни.