15|
5914
|16.03.2011
НОВИНИ
Строят “Тракия” през пръсти
Занижен контрол от Агенция “Пътна инфраструктура”, фиктивни проверки и сбъркани геоложки проучвания съсипват строителството на автомагистрала “Тракия”.
Това е записано в експертиза на външния консултант на проекта “СТРОЛ 1000 - СКЛ Консулт”. Обединението извършва проверки на място на строителството на аутобана по договор с Министерството на транспорта и съобщенията. Ведомството управлява европарите по оперативна програма “Транспорт”. Документът, с който “Труд” разполага, е внесен в Министерството на транспорта и съобщенията и е с дата 21 февруари т.г. Запознат с него е и строителният министър Росен Плевнелиев, който отговаря за АПИ. “От представената документация за проверки на строителните дейности личи, че те се извършват фиктивно”, пише в документа. Оказва се, че една от проверките на строителството е приключила час преди да е възложено започването й!!! Липсват доказателства за проверки на дейностите, извършвани от консултантите и авторския надзор, пишат още от “СТРОЛ 1000 - СКЛ”.
Още по-скандални са изнесените факти за наличието на преовлажнени участъци на лотове 3 и 4 от трасето, където бил положен негоден за пътни работи материал. Нарушение на техническите изисквания и договорите е, че с пасивното съучастие на консултанта има извършени земни работи, които ще трябва да се отстранят и извършат наново. Това е сериозен пропуск на управлението на проекта и е предпоставка за бъдещи искове от компаниите изпълнители, пише в доклада. Друго шокиращо твърдение от одита е, че лотове 3 и 4 от магистралата изобщо не са били посещавани от проектантите геолози до момента на проверката. За участъка Ямбол - Карнобат се твърди, че подпочвени води бликат на дълбочина от 50 сантиметра до 1,2 м под трасето. В същото време проектно заложената дълбочина на водите е 3,20-4 метра. Затова одитът на “Тракия” препоръчва нова геоложка експертиза и незабавни мерки за отстраняване на проблемите. “Проблемите (констатирани не само в този доклад) не се решават от АПИ по причина на бездействието й или невъзможността да се справи с тях”, пише в заключение на документа.
БСП откри пепел под аутобана
БСП поиска оставката на строителния министър Росен Плевнелиев заради некачественото строителство на лот 2 на магистрала “Тракия”. В отсечката от Стара Загора до Нова Загора вместо инертни материали е положена пепел от мините, каза соцлидерът Сергей Станишев. Според него заради тази “разсипия” въпросната част от трасето трябва да се преработи, защото в противен случай ще се напука и нагъне. Застрашено било и европейското финансиране на обекта. Преработката ще струва около 25-26 млн. лв. и ще отнеме 3-4 месеца, изчисли депутатът Димчо Михалевски. Той показа чертеж - разрез на магистралата при лот 2, за да докаже тезата си, че 80% от тази част ще “лежи” върху пепел. Станишев добави, че ако премиерът Бойко Борисов не освободи Плевнелиев, ще поеме неговата отговорност, както поел отговорността на вътрешния министър Цветан Цветанов за скандала със СРС. Михалевски цитира Евенгелие от Матея, че не се строи къща върху пясък. А Станишев отсече: “Това правителство е евтино на брашното и скъпо на пепелта. (Труд)
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads