2|
5885
|02.10.2014
НОВИНИ
Търсят изчезналия Боинг сред подводни планини и вулкани
Боингът на Малайзийските авиолинии, който изчезна в Индийския океан на 8 март, вероятно е паднал сред подводни вулкани и падини, непознати на науката досега. Това показват нови карти на морското дъно в региона, в който се предполага, че се е разбил боингът с 239 пътници на борда.
Ново издирване на самолета ще започне този месец в зона на около 1800 км от австралийския бряг. За целта обаче е било необходимо първо подробно да бъде картографирано океанското дъно в района, за да се избегнат проблеми и загуба на техника. Регионът бе почти непознат досега, като неведнъж се появяваха съобщения, че повърхността на Марс е по-подробно проучена, в сравнение с тази част на планетата ни. Зоната за издирване е с площ 60 000 кв. км - приблизително колкото Хърватия.
Изготвените за целта карти показват подводния релеф около зона, наречена "Броукън ридж" (в превод - разбития риф). Това е вулканичен риф, който се намира в близост до Керлегенското плато - по-голямо вулканично плато и микроконтинент в Южния Индийски океан, близо до Антарктида. По-рано "счупеният риф" е бил продължение на Керлегенското плато, но впоследствие двете форми били разделени. Районът около рифа е бил проучен за целите на издирването и в него са открити множество подводни вулкани, падини и подводни планини. Рифовете достигат 300 метра височина, а падините са дълбоки до 1400 метра. Зоната се е образувала преди между 20 и 100 милиона години при разделянето на две геоложки плочи.
"Получените наскоро данни с висока резолюция за океанското дъно разкриха много от тези релефни форми за пръв път", съобщиха от австралийското бюро за транспортна сигурност. "Те разкриват и по-детайлни елементи на морското дъно, които по-рано не се виждаха на сателитните снимки с ниска резолюция", се посочва в съобщението.
Новото издирване ще включва подводен апарат, прикрепен за кораб с брониран кабел, дълъг 10 км. Познаването на подводните рифове е от изключителна важност, за да не се сблъска и повреди скъпата техника. Апаратът ще използва сонар, за да сканира океанското дъно за части от самолета. Той ще може да засича и следи от самолетно гориво.
Три плавателни съда ще се включат в последното издирване на малайзийския боинг, обявиха от австралийското бюро за транспортна сигурност.
Първи днес операцията трябваше да започне малайзийският кораб "Джи О Финикс". Той бе изпратен към новата приоритетна зона за търсене западно от австралийския бряг. Корабът ще остане в района 20 дни, преди да се върне да зареди.
В близките дни в зоната ще пристигне и втори кораб "Фугро Дискавъри". "Двата кораба ще използват сонар и подводни апарати, които ще се спуснат на дълбочина 4880 метра, за да сканират зоната на издирване", се посочва в съобщението на бюрото.
Третият кораб "Фугро Екватор", който в момента картографира морското дъно, ще се присъедини към първите два в края на октомври.
"Разширеният план за подводно издирване ще включва поредица от приоритетни зони. Първата вече бе изследвана, за да се картографира детайлно морското дъно", посочват от бюрото.
Издирвателната операция струва 57 милиона долара и е съвместно финансирана от австралийското и малайзийското правителство.
Шест месеца след изчезването на самолета той все още е тема на безброй хипотези.
Писателят Найджъл Которн смята, че самолетът е бил свален от американски или тайландски изтребители по време на военни учения. "Винаги има военни учения," казва Аронович.
Обаче толкова много учения се провеждат непрекъснато, че надали биха могли да бъдат сериозен фактор.
От друга страна, все пак понякога граждански самолети наистина биват сваляни. Полет 007 на Korean Air бе свален от Съветския съюз през 1983 г., американският флот свали ирански авиолайнер през 1988 г. Но във всички тези случаи свалянето на самолета е било съобщено бързо и отразено от медиите. Изглежда трудно да се вярва, че американското или тайландското правителство биха желали или биха могли да потулят свалянето на Boeing 777 в продължение на 6 месеца.
Във форуми се обсъжда твърдението, че самолетът, за който бе заявено, че е MH17, разбил се в Украйна, всъщност е бил MH370. И двата самолета са еднакви като модел, но MH17 е бил версия 1997, за разлика от MH370, който Malaysia Airlines са купили през май 2002-ра. Поддръжниците на тази конспиративна теория твърдят, че снимки от мястото на разбиване на самолета показват, че той е бил "по-новата" версия.
Пенсионираният американски генерал-лейтенант Тома Макинърни твърдеше, че изчезналият самолет е бил насочен към контролиран от талибаните регион на Пакистан. Според него след това той е трябвало да бъде използван срещу САЩ.
Британският адвокат Майкъл Шримптън твърди, че китайска подводница е използвала ракета, за да свали авиолайнера южно от Виетнам. Имало е "представляващо интерес лице" на MH370, което китайците са искали да убият, но Шримптън казва, че не знае кой е бил той.
Изготвените за целта карти показват подводния релеф около зона, наречена "Броукън ридж" (в превод - разбития риф). Това е вулканичен риф, който се намира в близост до Керлегенското плато - по-голямо вулканично плато и микроконтинент в Южния Индийски океан, близо до Антарктида. По-рано "счупеният риф" е бил продължение на Керлегенското плато, но впоследствие двете форми били разделени. Районът около рифа е бил проучен за целите на издирването и в него са открити множество подводни вулкани, падини и подводни планини. Рифовете достигат 300 метра височина, а падините са дълбоки до 1400 метра. Зоната се е образувала преди между 20 и 100 милиона години при разделянето на две геоложки плочи.
"Получените наскоро данни с висока резолюция за океанското дъно разкриха много от тези релефни форми за пръв път", съобщиха от австралийското бюро за транспортна сигурност. "Те разкриват и по-детайлни елементи на морското дъно, които по-рано не се виждаха на сателитните снимки с ниска резолюция", се посочва в съобщението.
Новото издирване ще включва подводен апарат, прикрепен за кораб с брониран кабел, дълъг 10 км. Познаването на подводните рифове е от изключителна важност, за да не се сблъска и повреди скъпата техника. Апаратът ще използва сонар, за да сканира океанското дъно за части от самолета. Той ще може да засича и следи от самолетно гориво.
Три плавателни съда ще се включат в последното издирване на малайзийския боинг, обявиха от австралийското бюро за транспортна сигурност.
Първи днес операцията трябваше да започне малайзийският кораб "Джи О Финикс". Той бе изпратен към новата приоритетна зона за търсене западно от австралийския бряг. Корабът ще остане в района 20 дни, преди да се върне да зареди.
В близките дни в зоната ще пристигне и втори кораб "Фугро Дискавъри". "Двата кораба ще използват сонар и подводни апарати, които ще се спуснат на дълбочина 4880 метра, за да сканират зоната на издирване", се посочва в съобщението на бюрото.
Третият кораб "Фугро Екватор", който в момента картографира морското дъно, ще се присъедини към първите два в края на октомври.
"Разширеният план за подводно издирване ще включва поредица от приоритетни зони. Първата вече бе изследвана, за да се картографира детайлно морското дъно", посочват от бюрото.
Издирвателната операция струва 57 милиона долара и е съвместно финансирана от австралийското и малайзийското правителство.
Шест месеца след изчезването на самолета той все още е тема на безброй хипотези.
Писателят Найджъл Которн смята, че самолетът е бил свален от американски или тайландски изтребители по време на военни учения. "Винаги има военни учения," казва Аронович.
Обаче толкова много учения се провеждат непрекъснато, че надали биха могли да бъдат сериозен фактор.
От друга страна, все пак понякога граждански самолети наистина биват сваляни. Полет 007 на Korean Air бе свален от Съветския съюз през 1983 г., американският флот свали ирански авиолайнер през 1988 г. Но във всички тези случаи свалянето на самолета е било съобщено бързо и отразено от медиите. Изглежда трудно да се вярва, че американското или тайландското правителство биха желали или биха могли да потулят свалянето на Boeing 777 в продължение на 6 месеца.
Във форуми се обсъжда твърдението, че самолетът, за който бе заявено, че е MH17, разбил се в Украйна, всъщност е бил MH370. И двата самолета са еднакви като модел, но MH17 е бил версия 1997, за разлика от MH370, който Malaysia Airlines са купили през май 2002-ра. Поддръжниците на тази конспиративна теория твърдят, че снимки от мястото на разбиване на самолета показват, че той е бил "по-новата" версия.
Пенсионираният американски генерал-лейтенант Тома Макинърни твърдеше, че изчезналият самолет е бил насочен към контролиран от талибаните регион на Пакистан. Според него след това той е трябвало да бъде използван срещу САЩ.
Британският адвокат Майкъл Шримптън твърди, че китайска подводница е използвала ракета, за да свали авиолайнера южно от Виетнам. Имало е "представляващо интерес лице" на MH370, което китайците са искали да убият, но Шримптън казва, че не знае кой е бил той.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads