Ура – магистрала „Европа“ е готова! Строили сме по 4,8 км на година, по-зле сме и от Северна Корея

В откриването на участъка в неделя сутринта участват премиерът Росен Желязков, министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов и председателят на регионалната комисия в парламента Николай Нанков.
Те ще резнат лентата на последния участък от автомагистрала "Европа". По този начин пътуването от София до сръбската граница и обратно ще се изминава за по-малко от час.
Общата дължина на трасето, което е част от Трансевропейската транспортна мрежа, е 63 км и започва от границата с Република Сърбия (при ГКПП "Калотина"). То се включва в Северната скоростна тангента, която е също част от автомагистралата. Чрез тангентата автомобилният и товарен поток се разпределя към АМ "Хемус" (незавършена от десетилетия и намираща се в окаяно състояние) и АМ "Тракия".
Последният участък от АМ "Европа" между Сливница и Софийския околовръстен път е 16,5 км.
Припомняме, че Сърбия откри своя участък от магистралата от Ниш до Калотина още през 2019 година. На церемоният присъства и тогавашния български премиер Бойко Борисов, който заяви, че българският участък ще е готов до една година. Сега сме 2025-а…
Обществената поръчка за магистралата е възложена през 2012 г. Строителството е започнало по твърдения на порвото правителство на Борисов и ГЕРБ през 2013 г. Първоначално магистралата се е казвала „Калотина – София“, а по-късно с решение на МС става само „Калотина“.
Автомагистрала „Европа“, означена като А6, е автомагистрала в Западна България. Свързва столицата София с Република Сърбия при ГКПП Калотина. Магистралата замества и на места дублира републикански път I-8 и по нея преминава Европейски път Е80. След ГКПП Калотина продължава като Автомагистрала А4 в Сърбия към Ниш. Магистралата е част от Паневропейски транспортен коридор 4, Паневропейски транспортен коридор 8 и Паневропейски транспортен коридор 10 клон C.
13 години строим 63 километра. За 13 години това прави по 4,8 км на година!
Преди близо 5 години Борисов показваше на цяла България каква красива маркировка има на трасето... Вече и пътят е готов.
За сравнение в Индия през 2021 г. е поставен световен рекорд като при строителството на магистрала между Солапур-Биджапур са завършвани по 25 километра за едно денонощие. Става дума обаче за бетонов път.
Реално Китай в момента е сред лидерите в това отношение, построявайки по 10-15 километра на ден с ултра модерна техника.
САЩ, Япония, Германия, Австралия, Испания и Швеция са също отличници в магистралното строителство.
В световната статистика за 2023 г. България се намира на 100-то място по темпове на строителство на магистрали с жалките 9,1 км годишно. Пред нас е дори Северна Корея, която е на 88-о място…
В Германия пък вече 20 години покриват магистралите си и други пътища със самовъзстановяващ се асфалт. Технологията включва магнитни елементи и сплави, които запълват всяка пукнатина или откриваща се дупка.
България обаче поставя антирекорд, като през цялата 2024 г. са построени само 5 км магистрален път. Да не говорим за АМ „Хемус“, която се строи вече над 50 години…
Фрог нюз
Моля, подкрепете ни.





