4|
5782
|30.04.2009
НОВИНИ
Д. Вълчев: С корупцията и пътищата не се справихме
Въвеждането във вярата не е въпрос, който трябва да се решава в училище, а и децата не бива да се делят от първи клас на верски признак. Законът не може да се дондурка безкрайно, смята министърът.
Постигнаме много през мандата, но в две области не се справихме добре и те са: отстояване на правния ред и борбата с корупцията и инфраструктурата, обяви по БТВ министърът на образованито и науката Даниел Вълчев. Това не е партиен разговор, в който НДСВ критикува БСП, уговори вицепремиерът.
Откъде тръгна въпросът за религиозните символи в училище, попита Вълчев и напомни за случая в Смолян, когато две момичета се явявали забрадени в час, а след това и учителка преподавала в час напълно забранена. В крайна сметка трябва да се разберем като общество има ли норма или няма. Защо се правим, че не разбираме този въпрос, обяви Вълчев. Трябва да се напише веднъж завинаги този текст, защото аз ще бъда министър още кратко, но и пред следващия ще застане същия проблем, предвиди той. „Да се запише може ли да се ходи със забрадка, с чалма или с расо!”, призова Вълчев. Въвеждането във вярата не е въпрос, който трябва да се решава в училище, а и децата не бива да се делят от първи клас на верски признак. В малките класове те трябва да учат заедно и да имат общ предмет по религия, в който за православието да се говори най–много, но да се дава информация и за исляма и за еврейската религия, защото сме съседи и трябва да се познаваме, категоричен беше Вълчев. В крайна сметка въпросът трябва да се реши, а не да се дондурка безкрайно дълго, законът трябва да се промени, но това не е най–големият проблем на българското образование и той няма да спре насилието в училище, смята министърът.
Законът за училищното образование трябва да върви бързо, обобщи той. Ние сме задължени, вкл. и за децата на мигрантите, да създадем условия за обучение на майчин език, но това не е големият проблем; той е в недостатъчното знаене на български език, добави Даниел Вълчев.
Не мога да съм безпристрастен, ако напиша оценка за себе си и за правителството, но като цяло можехме да постигнем повече. Не ни достигна смелост понякога да носим отговорността, дори и когато атаките бяха най-силни, заключи вицепремиерът.
Откъде тръгна въпросът за религиозните символи в училище, попита Вълчев и напомни за случая в Смолян, когато две момичета се явявали забрадени в час, а след това и учителка преподавала в час напълно забранена. В крайна сметка трябва да се разберем като общество има ли норма или няма. Защо се правим, че не разбираме този въпрос, обяви Вълчев. Трябва да се напише веднъж завинаги този текст, защото аз ще бъда министър още кратко, но и пред следващия ще застане същия проблем, предвиди той. „Да се запише може ли да се ходи със забрадка, с чалма или с расо!”, призова Вълчев. Въвеждането във вярата не е въпрос, който трябва да се решава в училище, а и децата не бива да се делят от първи клас на верски признак. В малките класове те трябва да учат заедно и да имат общ предмет по религия, в който за православието да се говори най–много, но да се дава информация и за исляма и за еврейската религия, защото сме съседи и трябва да се познаваме, категоричен беше Вълчев. В крайна сметка въпросът трябва да се реши, а не да се дондурка безкрайно дълго, законът трябва да се промени, но това не е най–големият проблем на българското образование и той няма да спре насилието в училище, смята министърът.
Законът за училищното образование трябва да върви бързо, обобщи той. Ние сме задължени, вкл. и за децата на мигрантите, да създадем условия за обучение на майчин език, но това не е големият проблем; той е в недостатъчното знаене на български език, добави Даниел Вълчев.
Не мога да съм безпристрастен, ако напиша оценка за себе си и за правителството, но като цяло можехме да постигнем повече. Не ни достигна смелост понякога да носим отговорността, дори и когато атаките бяха най-силни, заключи вицепремиерът.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads