Въвеждат промени в изпитите за кандидат-шофьори
![.](/images2/Krasen/shofiorski_kursove.jpg)
Новото в теоретичната част на изпитите са интерактивни видеоклипове, които ще показват реални ситуации на пътя. На бъдещите шофьори ще бъдат задавани въпроси, свързани с видеата.
С тях ще се оценява умението на бъдещите шофьори да предвиждат опасностите на пътя и бързата им преценка в конкретни ситуации. Предвиждат се и промени в практическия формат на изпита. В момента се подготвя въвеждането на нова система, която електронно и на случаен принцип ще определя маршрута на всеки практически изпит непосредствено преди началото му.
Според експерти нововъведениятат имат голям смисъл и ще улеснят процеса. А така ще се намали и субективният фактор. Kрасимир Георгиев, председател на Aсоциацията за квалификация на автомобилисти в България, смята, че ограничението от 30 км/ч е популистка идея. "Преди това трябва да се овладее безразборното паркиране, да се оправят неправилните знаци, а също и да се премахнат контейнерите от пътните платна. Само с ограничаване на скоростта няма да се подобри цялостно пътната обстановка", заяви той.
От своя страна Aлекси Kесяков, бивш шеф на Пътна полиция, сподели, че "Зона 30" има в по-голямата част от Европа, а причината е, че 30 км/ч е граничната скорост, над която повредите по пешеходците рязко нарастват. Пътната инфраструктура трябва да обича хората", посочи той.
Моля, подкрепете ни.
![Visa](/theme/03/assets/img/pmcards/visa.png)
![Mastercard](/theme/03/assets/img/pmcards/mastercard.png)
![Visa-electron](/theme/03/assets/img/pmcards/visaelectron.png)
![Maestro](/theme/03/assets/img/pmcards/maestro.png)
![PayPal](/theme/03/assets/img/pmcards/paypal.png)
![Epay](/theme/03/assets/img/pmcards/epay.png)