0|
4782
|27.07.2016
НОВИНИ
ВМРО обясни за скандалната концесия за 141 млн.лв. в София
Столичното ВМРО разпространи писмо до медиите, с разяснения около готвеното споразумение за отдаване на концесия на 16 линии от градския транспорт в София за 141 млн. лв. Очаква се предложението на общинския съветник от групата на ”Патриоти за София” Карлос Контрера да бъде разгледано в четвъртък на заседанието на Столичния общински съвет.
Публикуваме цялото писмо на ВМРО, което получихме на редакционната ни поща, без редакторска намеса:
Във връзка с публикувани материали, отразяващи предложение за споразумение към концесионен договор между Столична община и „МТК Гроуп“, изпращаме право на отговор от общинския съветник от „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА“ Карлос Контрера, автор и вносител на доклада.
Право на отговор
Тъй като в средствата за информация по повод доклада за спогодба с „МТК Гроуп“, на който съм вносител, са направени твърдения, свързани със същността на доклада и с работата ми като съветник, държа да направя следните пояснения:
1. Спогодбата цели да уреди конкурс, който е приключил през 2008 г. и е потвърден от Върховния административен съд, т.е. конкурс има. Условията по конкурса, обаче, са по-различни от тези по спогодбата – вместо цена от 3,6 лв./км без ДДС се предлага цена от 3,00 лв./км без ДДС, транспортната задача от 6 млн. км е намалена на 5 879 000 км. Спечелилият конкурса се задължава да извърши обслужването с автобуси ЕВРО 6, а не с автобуси Евро 4, каквито са били изискванията през 2008 г. От тази гледна точка общественият интерес е защитен. Постига се уреждане на отношения, които са били висящи над 8 г., при това с параметри в интерес на Столична община.
2. Направените внушения за цени от 2,10 лв./км, 2,8 или 2,9 лв. не кореспондират с действителността и зад тях не стоят сериозни изчисления. Например, Столичен автотранспорт ЕАД (общинската фирма) вози на 3,08 лв./км. Т.е. предлаганата цена в спогодбата за „МТК Гроуп“ е дори по-ниска от тази на общинския превозвач. Между другото той в момента вози по тези линии на тази цена с автобуси на 20-30 г. По отношение на цената следва да отбележим, че само разходите за придобиване на автобусите, заплатите на персонала, застраховките и разходите за ГСМ (горива и смазочни материали) правят стойността на километър пробег повече от 2,9 лв./км.
3. Спогодбата предвижда в срок от 8 месеца след влизане в сила на договора по линиите да се пуснат нови рейсове ЕВРО 6 с вентилация и климатизация. Става дума за линии в северните райони, по които нови автобуси, ако не бъде сключена тази спогодба, едва ли ще бъдат пуснати в следващите 5-6 г.
4. Столична община ще реализира икономия от превоза – по 470 320 лв. на година, за срока на договора - 3 762 560 лв. Тези спестени средства могат да се насочат за инвестиции в транспорта по усмотрение на СО и СОС. Тук е редно да се каже, че в момента Общината плаща по-скъпо за обслужването на тези линии, а именно 3,08 лв./км.
5. Невярно е и твърдението, че Общината няма да може да прави промени в маршрутите и маршрутните разписания – напротив, това нейно право е регламентирано, отделно от това на всеки 3 м. се съгласуват експлоатационните планове. Има и клауза, че във връзка с ремонти, аварии или по целесъобразност СО има право да променя маршрутите.
6. Направените призиви към кмета на Столична община да спре, да блокира или да отложи доклада показват правна неграмотност – това не е в правомощията на кмета и той няма право да го стори. Решението е на Столичния общински съвет и отговорността за него се носи от докладчика/вносителя и Съвета. Кметът на общината няма правомощия да спира или забавя доклади на общински съветници.
Правя настоящите уточнения, защото една група хора, водени от незнайни и вероятно нечисти подбуди, усилено разпространяват полуистини. За техните действия вероятно се крият интереси, които не желаят северните райони на София да получат в рамките на 8-12 м. от разглеждането на доклада обслужване от нови автобуси по линиите на масовия градски транспорт.
Във връзка с публикувани материали, отразяващи предложение за споразумение към концесионен договор между Столична община и „МТК Гроуп“, изпращаме право на отговор от общинския съветник от „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА“ Карлос Контрера, автор и вносител на доклада.
Право на отговор
Тъй като в средствата за информация по повод доклада за спогодба с „МТК Гроуп“, на който съм вносител, са направени твърдения, свързани със същността на доклада и с работата ми като съветник, държа да направя следните пояснения:
1. Спогодбата цели да уреди конкурс, който е приключил през 2008 г. и е потвърден от Върховния административен съд, т.е. конкурс има. Условията по конкурса, обаче, са по-различни от тези по спогодбата – вместо цена от 3,6 лв./км без ДДС се предлага цена от 3,00 лв./км без ДДС, транспортната задача от 6 млн. км е намалена на 5 879 000 км. Спечелилият конкурса се задължава да извърши обслужването с автобуси ЕВРО 6, а не с автобуси Евро 4, каквито са били изискванията през 2008 г. От тази гледна точка общественият интерес е защитен. Постига се уреждане на отношения, които са били висящи над 8 г., при това с параметри в интерес на Столична община.
2. Направените внушения за цени от 2,10 лв./км, 2,8 или 2,9 лв. не кореспондират с действителността и зад тях не стоят сериозни изчисления. Например, Столичен автотранспорт ЕАД (общинската фирма) вози на 3,08 лв./км. Т.е. предлаганата цена в спогодбата за „МТК Гроуп“ е дори по-ниска от тази на общинския превозвач. Между другото той в момента вози по тези линии на тази цена с автобуси на 20-30 г. По отношение на цената следва да отбележим, че само разходите за придобиване на автобусите, заплатите на персонала, застраховките и разходите за ГСМ (горива и смазочни материали) правят стойността на километър пробег повече от 2,9 лв./км.
3. Спогодбата предвижда в срок от 8 месеца след влизане в сила на договора по линиите да се пуснат нови рейсове ЕВРО 6 с вентилация и климатизация. Става дума за линии в северните райони, по които нови автобуси, ако не бъде сключена тази спогодба, едва ли ще бъдат пуснати в следващите 5-6 г.
4. Столична община ще реализира икономия от превоза – по 470 320 лв. на година, за срока на договора - 3 762 560 лв. Тези спестени средства могат да се насочат за инвестиции в транспорта по усмотрение на СО и СОС. Тук е редно да се каже, че в момента Общината плаща по-скъпо за обслужването на тези линии, а именно 3,08 лв./км.
5. Невярно е и твърдението, че Общината няма да може да прави промени в маршрутите и маршрутните разписания – напротив, това нейно право е регламентирано, отделно от това на всеки 3 м. се съгласуват експлоатационните планове. Има и клауза, че във връзка с ремонти, аварии или по целесъобразност СО има право да променя маршрутите.
6. Направените призиви към кмета на Столична община да спре, да блокира или да отложи доклада показват правна неграмотност – това не е в правомощията на кмета и той няма право да го стори. Решението е на Столичния общински съвет и отговорността за него се носи от докладчика/вносителя и Съвета. Кметът на общината няма правомощия да спира или забавя доклади на общински съветници.
Правя настоящите уточнения, защото една група хора, водени от незнайни и вероятно нечисти подбуди, усилено разпространяват полуистини. За техните действия вероятно се крият интереси, които не желаят северните райони на София да получат в рамките на 8-12 м. от разглеждането на доклада обслужване от нови автобуси по линиите на масовия градски транспорт.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads