0|
4636
|18.04.2016
НОВИНИ
Забраниха социологически проучвания през предизборната кампания

Забрана за обявяването на социологически проучвания през цялата предизборна кампания, а не само 24 часа преди изборния ден. Това реши правната комисия към парламента на извънредно заседание днес, на което се гласува на второ четене поправки в Изборния кодекс.
Предложението на Патриотичния фронт и ГЕРБ премина без дебати. След приемането му Антоанета Цонева от Института за развитие на публичната среда възрази, че до момента не се е водил обществен дебат за забрана за огласяването на социологически проучвания. Тя поиска обяснение, а малко по-късно водещият заседанието Десислава Атанасова (ГЕРБ) даде думата на вносителите.
Хритиан Митев от Патриотичния фронт се аргументира, че целта на предложението е българските граждани да не се осведомяват за процентно съотношение с различни възложители, често от определен кръг медии, защото по този начин избирателят може да бъде заблуден. "Бях си разпечатал списък на държави с такава забрана, но се загуби и не мога да го цитирам. Не смятам, че по някакъв начин се нарушава изборния процес", отвърна той на критиките. По думите му не се забраняват социологическите проучвания, а тяхното огласяване през медии и по друг начин.
"Познавайки практиката, няма да се спазва редът, тоест всички социологически данни да с възложител и пр.", каза Антоанета Цонева и добави, че по този начин се дава възможност публичното пространство да бъде залято от проучвания без да е ясно кой ги прави и как ще се верифицират. "Важно е избирателят да знае, не да живее в тъмна стая", добави тя.
Правната комисия прие също така политическите реклами в частните медии да са на стойност не по-скъпа от средната цена през предходните шест месеца.
Хритиан Митев от Патриотичния фронт се аргументира, че целта на предложението е българските граждани да не се осведомяват за процентно съотношение с различни възложители, често от определен кръг медии, защото по този начин избирателят може да бъде заблуден. "Бях си разпечатал списък на държави с такава забрана, но се загуби и не мога да го цитирам. Не смятам, че по някакъв начин се нарушава изборния процес", отвърна той на критиките. По думите му не се забраняват социологическите проучвания, а тяхното огласяване през медии и по друг начин.
"Познавайки практиката, няма да се спазва редът, тоест всички социологически данни да с възложител и пр.", каза Антоанета Цонева и добави, че по този начин се дава възможност публичното пространство да бъде залято от проучвания без да е ясно кой ги прави и как ще се верифицират. "Важно е избирателят да знае, не да живее в тъмна стая", добави тя.
Правната комисия прие също така политическите реклами в частните медии да са на стойност не по-скъпа от средната цена през предходните шест месеца.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads